Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: styrbox

  1. #1

    styrbox

    En fråga. Kör en saab 9-5 2.0t-98 kör nu med trimbox. om jag vill ha den orginala boxen tillbaka är det bara att byta till orginalboxen eller måste man gifta in den ? eller hur fungera det. bilen va ju orginal när jag köpte bilen. sen gifte vi in en trimbox. men nu ska jag ha den orginala igen.

    tacksam för svar.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    221
    Du måste gifta in orginalet igen eftersom du gifte in en annan box (trimboxen).

    /Johan
    Saab 9-5 Sport Edition 2.3t '01, 900 i16 '89

  3. #3

    styrbox

    Det betyder att om jag tar ur trimboxen ur bilen. monterar orginalet. så går det inte ? Då är ju min fråga. orginalet va ju anpassat till min bil från början. sen gifte vi ju in en trimbox som suttit i en annan bil. det måste väl betyda att båda boxar passar till just min bil utan man måste gifta in dem. för tar jag bort trimboxen och lägger den på en hylla en natt. då måste väl jag gifta in trimboxen igen eftersom jag bara tog ut orginalet och vill sätta tillbaka orginalet igen.

    Allså orginalet va ju ingift från början i min bil och nu är trimboxen ingift i min bil. det måste väl betyda att jag kan välja vilken jag vill ha för att det är till min bil. förstår om jag hade behövt gifta in boxen till en annan bil.

    Men det är så som ni säger då att man alltid måste gifta in boxarna ? från orginal till trim och tvärt om.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 792

    Re: styrbox

    Citat Ursprungligen postat av SAAB--9-5
    Men det är så som ni säger då att man alltid måste gifta in boxarna ? från orginal till trim och tvärt om.
    Du talar ju om för bilen vilken box som skall giftas in, inte tvärtom.
    Såvida du inte har en "klonad" box så att bilen uppfattar de två olika som en och samma måste du alltså gifta in nya boxen vid utbyte.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    221
    För att kunna byta boxarna utan ingiftning så måste du ha samma immo.nr i dem vilket du inte har.

    Det är bilen som lagrar T7-boxens immo.nr, inte T7-boxen som lagrar immo.nr från bilen. Därför måste du i ditt fall gifta in boxen vid varje byte.

    /Johan

    Edit: För sent..
    Saab 9-5 Sport Edition 2.3t '01, 900 i16 '89

  6. #6

    styrbox

    Tackar för erat svar. Då behöver jag själv inte prova och byta hehe.

Liknande ämnen

  1. Styrbox
    Av Dodgen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 22:00
  2. styrbox
    Av svarvare i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 21:08
  3. Styrbox var?
    Av linnardt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 15:17
  4. [LÖST] T7 Styrbox 2002 vs T7 Styrbox 2005 - Skillnader
    Av ime95mos i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 20:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •