Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med ACC 9-5 ---LÖST---

  1. #1

    Problem med ACC 9-5 ---LÖST---

    Hej!
    Jag har en 9-5 årsmodell -02 med problemet att jag ej får någon luft ur kupéluftsuttagen på varken förar- eller passagerarsidan.
    Däremot blåser det fint igenom spjällen till vindrutan samt ned till fötterna.
    Har plockat isär och kollat om spjällaxlarna är av och det är de ej. Stegmotorn på passagerar sidan verkar dock lite skum, den låter men axeln rör sig inte. Har däremot provat att vrida på spjällaxeln manuellt men inte heller detta hjälper för att få någon luft ur kupéluftsuttagen.
    Vad som däremot fungerar är att plocka bort luftuttaget (armbågen) som går ned till fötterna på passagerarsidan och manuellt vrida på det stora hjulet som sitter därinne, då börjar det nämligen blåsa ur kupéluftsuttagen men slutar istället att blåsa på rutan och fötterna.
    Givetvis har jag provat att kalibrera om men jag får inte upp någon felkod och problemet kvarstår. Vad tror ni det är för fel?
    Det finns ju ytterligare en motor på passagerarsidan lite längre in, någon som vet vad den styr?

  2. #2
    Jag löste problemet själv, hänvisar till ett annat inlägg där jag skrivit hur man ska göra.
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 57#1608457

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Fönsterhissproblem NG9-3
    Av vmo_tt i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 20:34
  2. H1 problem *löst*
    Av fabbebock i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 10:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •