Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Baslåda 93 ss Vad har ni?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    9

    Baslåda 93 ss Vad har ni?

    Tja!
    Har monterat baslåda i min ss men de låter nästan ingenting. Förutom när man öppnar bagageluckan då blir de bra ljud inne i bilen. Skumt!
    Det är en aktiv dls låda med 2 6,5:or. Har provat alla olika inställningar och plaseringar utan nått större resultat. Blir de bättre med större basar?
    Någon fler som har baslåda i 9-3 ss? Vad har ni? hur har ni plasserat den?
    Frågade dom på Nårdik men dom hade inget bra svar mer än att de verkade svårt med ljud bygge 9-3 ss.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Stoffes tråd om ljud i SS är rätt informativ, även om jag inte kommer ihåg om just baslåda diskuteras.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    61
    Jag har en aktiv DLS 10", det låter utav helvete, på ett bra sätt.
    Kör dock inte med orginal-stereon...

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Kanske bra om Anders K klargör vilken årsmodell det gäller då det mesta är svårare att pilla med själv på MY03-MY06...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    9
    Det är en 9-3 vector ss -03. Jag har basar i framdörrarna och centerhögtalare fram. De är väl as2? Har tagit högnivå från dörr högtalarna direkt till steget. Baslådan låter bra och allt fungerar men basen hörs knappt inne i bilen förutom när man öppnar bagage luckan då låter de kanon bra inne i bilen. Jag har provat att ta bort täckplattorna där 6*9:orna sk sitta men de blev inte stor skillnad. Så min fråga är egentligen är basarna för små eller bör man ha en annan tup av låda
    ex sluten,större eller mindre.Eller ska man skita helt i baslådan och köpa 6*9:or? Såg att dls har ett par med separata ingångar för bas och diskant med ett löst delningsfilter. De bör ju passa till den här typen av sterio.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    26
    Eftersom det låter bra med bakluckan öppen så borde lådan vara problemet. Är det denna lådan?

    http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_389

    I så fall, se till att basporten inte står mot någon vägg eller mot innersidan av bakluckan, testa kanske också att öppna "skidluckan" och se om det blir skillnad.
    9-3 SS 2,0t -05

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    504
    Är bilen av sedan-modell, brukar rätt placering av baslådan vara mot ryggstödet och riktad bakåt.
    Får du lite ljud ändå, är lådan förmodligen inte avstämd mot bilen och då blir det svårt.
    Åker: GUL 9-3 Viggen-99 Min bil
    Ha en bra dag!
    /Knak (4690)

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    9
    Eftersom det låter bra med bakluckan öppen så borde lådan vara problemet. Är det denna lådan?

    http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_389
    Japp den lådan är det.
    Den är placerad mot ryggstödet men basarna mot bagageluckan och basporten är inte placerad mot någon vägg eller dylikt. Har även provat med öppen skidlucka och visst det låter lite bättre men inte mycket.

Liknande ämnen

  1. Baslåda i en 9-5:a
    Av Apex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 14:49
  2. Baslåda
    Av Sensa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 21:29
  3. Baslåda i 9-5 -04
    Av AERO_chrille i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •