Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vill ej ladda högre än 0,35 Saab 9000 års. 1988

  1. #1

    Vill ej ladda högre än 0,35 Saab 9000 års. 1988

    - Bilmodell: Saab 9000 manuell
    - Årsmodell 1988

    Hej, har vart på lite o skruvat på apc boxen utan nåra förbättringar,

    Köpte mej en laddtrycksmätare innan ja skruvade på Apc boxen då visade den max ladd på 0,2 / 0,3, men original ska vara 0,40-0,43

    Skruvade upp P ca ett kvartsvarv samma med F. men ingen skillnad testade lite olika och fick massa svaj ibland och ibland stabilt ladd men aldrig över 0,35.

    Undrar nu om någon vart ute för samma sak, eller är det jag som pillar helt fel. har suttit o läst hela Teorin om Apc Boxen,

    testade även skruva tillbaka pentiumetrarna till det den var på innan, och då laddar den 0,2-0,3 stabilt. och sen höjde jag bara lite till jämt på båda men ej något bra resultat,

    Någon som kanske kan förklara hur man ska skruva på dem,

    Tack på förhand Mvh Flopparn

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880

    Re: Vill ej ladda högre än 0,35 Saab 9000 års. 1988

    Citat Ursprungligen postat av Flopparn
    Köpte mej en laddtrycksmätare innan ja skruvade på Apc boxen då visade den max ladd på 0,2 / 0,3, men original ska vara 0,40-0,43
    Nu har jag nästan inte alls sysslat med APC men du borde nog böja med att justera GLT till rätt värde dvs 0.40. Detta torde väl göras rent mekaniskt på WG-stången och med APC:n helt urkopplad.

    Om det sedan ger hela lösningen på ditt problem ska jag låta vara osagt men är i alla fall rätt ände att börja i känns det som.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Uhm, vad är GLT ?

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    GLT = Grundladdtryck

    Det laddtryck du får när inte MV trycker på mer. En form av grundinställning som påverkar allt annat. Sök på GLT för mer info.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    jo läte även om en med liknande problem, han hörde sin turbo ladda ganska mkt,

    jag hör oxå mkt turbo sug innan det börjar ladda, kan det vara något mera problem då?

    Typ packning eller vakuum slangar,

    ska jag koppla ur Apc boxen helt o kolla om den laddar 0,40. skall den det utan apc boxen? förstod ej riktigt hundra och även skysstera på WG stången?

  6. #6
    problemet verkar vara löst, det är antagligen fel magnet ventil på. det sitter en helsvart på, men skall vara en brunvit. och ser även att någon skarvat i vakuum slangarna o kopplat o fan,

    ska testa byta MV, och slangar o se om problem löser sig, och även en annan laddtrycksmätare, racesports visar fel, testade trycka 1bar med kompressor på den o den visar 0,8 och ibland 1,2 så grattis till den,

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    199
    Om du har ett snortätt luftfilter, eller en smältskadad katalysator (för det satt väl på -88:or?), så kan det bli såhär.

    //Mr MEP

Liknande ämnen

  1. vill ha högre muller :)
    Av Jwa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 20:56
  2. Saab 9000 Turbo 1988 seg motor
    Av davidblumberg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 04:36
  3. Saab 9000 turbo 1988
    Av ErRE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 12:20
  4. vill att min 9000 cde 2.3 93:a ska gå bättre ladda på??
    Av Andreas86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •