Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ha högtaler i brådan bak

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229

    ha högtaler i brådan bak

    Tänkte höra ni som håller på med mkt ljud
    tänkte jag ha en tolva bagaget och nu tänkte jag höra ha en kompis som ha två 10or lr om de va 8or
    tänkte höra bli de nå bra ljud om man gör två hål som passar i bakbrädan den som hissas upp med bakluckan om de bli nå bra ljud att bara sätta dit dom om man vill ha lite mer sång bak ist för bara dunka dunka.

    hoppas ni förstår mig nu.\ANders

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skåne/Höör
    Inlägg
    493
    6*9or är ju ett allternativ, här svarar snart någon ljudmaster

    mvh niklasson

  3. #3
    Det finns ju speciela basar openair som man inte behöver någon baslåda till, men man får ju aldrig lika bra ljud som om man har en riktig baslåda.
    Nä, en lite bättre 12:a i en låda och ett bra slutsteg tycker jag är alldeles lagomnt, och om man har en lite dyrare 12:a så får man även bra snärt i den. Hade 2 8:or förut som jag hade byggt en basslåda till som satt fast i hatthyllan på en sedan. Tyckte inte att det lät nå bra, fast det var ju MDS säger väl allt.
    Bild 8:or

    Har JBL GTI 12:a nu underbar högtalare och ett Lanzar opti steg, låter kanon
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    är ju så där jag tänkte göra med.
    men då va de meningen att få ut mer ljud allstå sången gnälls ju så mkt där bak när man åker flera st i bilen att dom inte hör sången ut bara dunk dunk hehe


    så vad tycker du att jag ska göra?? för de är ju bara sången jag är ute efter.

    kanske köpa ett till steg och sätta 6*9 på de?? för de steg jag ha nu ha jag pajjat på en kanal:/ lr en del av sidan om man säger så funkar inte..

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    lr just de jag hade tänkt ha dom mer fri om man säger så ingen bas låda allstå bara göra ett hål så dom passar i sen koppla in dom. kan de funka??

  6. #6
    Ett par bättre 6x9:or och ett steg låter ju ricktigt bra det bara.
    Sen kan man ju skaffa en låda iframtiden om man inte tycker att det basar nog.
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    alllstå de basar fint i min bil men de är just sången som man vill åt men ändå ha bas trycket kvar som jag ha nu.. fundera på hä in 8or lr 10or men då är min fråga här när jag ska köpa sånna då om jag köper nya.
    vad ska de vara för nått då?? tänkte kan man köpa basar lr bli de inte fel då? såg på mds ett par 8or där stod de *Fungerar även open air. * vad menas med det?

Liknande ämnen

  1. 4" i brädan
    Av Fear43 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 07:54
  2. hur djupa högtalare i brädan 900?
    Av pitejohan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 10:40
  3. högtaler i dörsidor
    Av tjomme_ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 23:58
  4. 5 1/4 tum i brädan på 9000
    Av Fredrik1426 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 21:43
  5. 6" i brädan
    Av Tiaz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 20:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •