Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Temperaturmätaren

  1. #1

    Temperaturmätaren

    Jag vet inte om den ljuger eller om det är normalt. Iaf på alla andra bilar som ja har haft är nålen på mitten. ( alltså efter man har kört lite då)
    Men denna saaben den når inte mitten, man kan säga den är mitten av det lägsta och själva mitten. Vad kan vara fel? om det nu ens är fel
    SAAB 9000 2.3T -97 Automat

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308
    Får man gissa att det är en 9000? Det är (som jag har förstått det) en sjuka bland dom att tempmätaren inte går upp till mitten, har haft så på 2 av mina... Vet ej med övriga saabar hur det ligger till!

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Standardfel 1A på 9000. Hur det repareras ser du exempel på här: http://web.telia.com/~u33227289/saabtemp.html

    Själv har jag inte brytt mig om det då jag vet att felvisningen bara är av kosmetisk art.

    Flyttar också tråden till "Ljud och elektricitet" då det med stor sannolikhet är just ett elfel.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Standardfel 1A på 9000. Hur det repareras ser du exempel på här: http://web.telia.com/~u33227289/saabtemp.html

    Själv har jag inte brytt mig om det då jag vet att felvisningen bara är av kosmetisk art.

    Flyttar också tråden till "Ljud och elektricitet" då det med stor sannolikhet är just ett elfel.
    Är du säker att det är några skruvar som sitter löst som orsakar detta?
    Inget annat det kan vara fel på?
    SAAB 9000 2.3T -97 Automat

  5. #5
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 262
    Medlem#
    3186
    Lösa mutrar på baksidan av instrumentet är det absolut vanligaste och är lätt att fixa.
    Det skulle kunna vara en dålig termostat eller felaktig tempgivare oxå men de är lite jobbigare att byta så börja med muttrarna!
    ///Mackanized
    Tillbaka

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Lösa mutrar på baksidan av instrumentet är det absolut vanligaste och är lätt att fixa.
    Det skulle kunna vara en dålig termostat eller felaktig tempgivare oxå men de är lite jobbigare att byta så börja med muttrarna!
    Här säger jag nog emot!
    Att byta tempgivare och termostat är för mig minst lika enkelt, dock förenat med några hundralappars kostnad i nya delar.

    Däremot vidhåller jag att jag tror motorn arbetar med rätt temperatur så att det är rätt ordning att ge sig på instrumentet först.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •