Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjulinställnings hjälpmedel?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972

    Hjulinställnings hjälpmedel?

    Har tillgång till olika pelar/plan-lyftar, men hjulinställningen. Finns det billigt hjälpmedel förutom tumstock och plåtskivor att använda?

    Vad kostar 'riktig' utrustning?

    Funderar då jag eventuellt vill testa olika inställningar på coilovers och det känns inte ekonomiskt att lämna in bilen ett antal ggr/månaden för hjulinställning efter var ändring.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959
    Det finns manuella mätkryckor som fixar toe o kaster på en axel.. Feltema har haft sånna men kolla med typ verktygsboden.se kanske

    Annars finns det ju lasermätare som klarar tiondelar för ett par undralappar och lägg en rak plåt som ej böjer sig utanpå hjulet

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315
    går ju med fiskelina med
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7248

    Re: Hjulinställnings hjälpmedel?

    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Har tillgång till olika pelar/plan-lyftar, men hjulinställningen. Finns det billigt hjälpmedel förutom tumstock och plåtskivor att använda?

    Vad kostar 'riktig' utrustning?

    Funderar då jag eventuellt vill testa olika inställningar på coilovers och det känns inte ekonomiskt att lämna in bilen ett antal ggr/månaden för hjulinställning efter var ändring.
    Tror att detta kan vara ngt för dig. Skulle vilja köpa en själv men kan inte ens motivera köpet för mig själv, fast jag kommer behöva göra en hjulinställning efter byte av alla bussningar .

    http://www.blocket.se/vi/16653189.htm?ca=11_s
    9-3 2,0t CV -02

  5. #5
    går fint att ställa toe med pinne iaf.. bara att plocka ner gardinstången och börja måtta med tumstock..


    edit.. den där hjulinställningsaparaten va ju billig om den fungera som den ska förstås..

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008
    Citat Ursprungligen postat av 99t16blå
    går ju med fiskelina med
    funkar kanon på OGe 900, speciellt med samma spårvidd fram som bak, ställde min idag igen efter kinnekulle från 4mm toeout till 2mm toeout, bak är det 1.5 mm toein dyra hjälpmedel man användersig av

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •