Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 156

Ämne: Eftersnack, Kinnekullering STCS 31/5 2008

  1. #41
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av Spets
    Tacklista:

    Stylelsen, Race Crew och klubben.
    Karavankompisarna från SKÅNE (jag är på nästa träff också).
    Deltagarna vid grillningen på fredagen.
    Alla andra som var där.

    Kanondag kul att se PA köra, det är ju det man vill se när han är där. Jag har fegat lite med bankörning och värmt upp några träffar med familje, men på Kullen var det premiär och faan va kul. Kommer inte sluta med familje dock grabben vill ju ut på banan han har 5 år kvar tills han får köra själv.

    Sammanfattning kanon dag, trimma mer, bättre chassi, R-däck.

    Tack från Spets

    HAHAH!! Du såg lagom uppstimmad ut efter körpassat o pratade om R-däck o 19T o massa...
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    HAHAH!! Du såg lagom uppstimmad ut efter körpassat o pratade om R-däck o 19T o massa...
    Ja önskelistan har blivit aningens längre. Däcken pallade inte, är nån mjuk "Fuelsaver" från Firestone.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  3. #43
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Citat Ursprungligen postat av Spets
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    HAHAH!! Du såg lagom uppstimmad ut efter körpassat o pratade om R-däck o 19T o massa...
    Ja önskelistan har blivit aningens längre. Däcken pallade inte, är nån mjuk "Fuelsaver" från Firestone.

    //Spets
    Var nog en del som överhettade sina gatdäck igår, Konrad bland annat. Jag mätte däcktempen efter varje körpass, högsta jag fick upp i mina R-Däck var 100°C vänster fram, ytter. Konrad låg på 91°C på samma däckposition, med gatdäck

  4. #44
    [quote=Börne]
    Citat Ursprungligen postat av "hirsch-305":16e3xhz6
    Fan, vissa ville sova andra inte... hehe... trött var man i morse i alla fall...
    Jo... trött var man... & fortfarande liiiiite full [/quote:16e3xhz6]

    Jo din vattenflaska var framme ofta, ofta, ofta.. men kul va det!!!
    http://www.garaget.org/hirsch-305 -Mitt åk!
    Performance!!

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934
    Undrar hur varma mina däck(gatdäck var.....Stressade ju bilen rätt hårt

  6. #46
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Osby
    Inlägg
    52
    Att tuffa omkring med max 100 km/h på familjekörningen var klart tillräcklig för en gammal OG som är helt original,det blev korvar på däcken av det med,hur hade ni det som körde fullt på race-stintarna?

    /M


    Kör oxå Og original och visst korvade däcken sig i långkörningen på slutet, tror jag sladdade runt i 20 minuter innan tråkmånsarna av 16.30. aldrig får man leka klart.

    Tack Race-Crew för en underbar dag!

  7. #47
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 304
    Hur kunde PA få köra då jag trode att det endast var bes skattade å försäkrade bilar som var welcome till klubbens bankörningar men det är ju visst skillnad på folk å folk. kanske dax att ta en diskussion igen ang http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 4713f5161f
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  8. #48
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av tobias321
    Hur kunde PA få köra då jag trode att det endast var bes skattade å försäkrade bilar som var welcome till klubbens bankörningar men det är ju visst skillnad på folk å folk. kanske dax att ta en diskussion igen ang http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=181573
    Håll tråden till ämnet - eventuella fortsatta diskussioner om ovanstående tas lämpligast i tråden som tobias321 länkar till. Läs helst igenom hela den tråden först dock - det finns en hel del information där.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  9. #49
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av tobias321
    Hur kunde PA få köra då jag trode att det endast var bes skattade å försäkrade bilar som var welcome till klubbens bankörningar men det är ju visst skillnad på folk å folk. kanske dax att ta en diskussion igen ang http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 4713f5161f
    Det har redan tagits upp förrut och då kom dom fram till att det ÄR okej att få köra med en icke besiktad bil i show-syfte. MEN då får bara den bilen vara ute på banan ensam under körningen och får bara en begränsad tid. Man måste också fråga lov om detta först av herr ordförande.

    // K

    EDIT: Förlåt för offtopic root, såg ditt inlägg först efteråt.
    Life is a lesson, you learn it when you're through.

  10. #50
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    603
    Medlem#
    6833
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Ingen som fick med det på film förresten?
    Jag har en suddig film med en snurrning på konbanan. Laddar upp den och lägger den i nån av Kinnekulletrådarna (finns typ 3-4st bild/film-trådar...slå ihop? )

    Edit: Här hamnade den http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 31#1601231
    Som sagt, suddig och galler ivägen.
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

  11. #51
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Även idag var det trevligt på kullen, grattis till er som vann priser!

    Stort tack till Styrelse m.fl. det här gjorde ni bra

    M.v.h. Andreas

  12. #52
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Stort tack till alla inblandade som möjliggjorde denna underbara helg i Saabs tecken!

    Man förstod ganska tidigt att det skulle uppstå problem vid aktiviteterna då man insåg mängden bilar som dök upp.

    Jag har sedan några år tillbaka insett att klubben har blivit för stor och därmed tungdriven för att alla eldsjälar ska kunna hinna och orka med att driva runt alla aktiviteter som behöver göras på privat fritid.
    I lördags stod det ganska klart att mängden bilar ställer till "problem" och att det finns stor risk för besvikna deltagare som rest långt och "bara" hinner med 1 slalomkörning med mera.
    Ändå tycker jag generellt det var mycket god stämning under helgen och vädret/temperaturen var ju helt maxad!

    Dagens tipspromenad bjöd på överaskande inga Saab-relaterade frågor.
    En överaskning då man nästan hade förväntat sig att gräva djupt i Saabarkivet uppe i knoppen.

    Får nu bara hoppas att man får behålla färgen man samlat på sig efter i princip 2 hela dagar ute i 30 gradig hetta

    Återigen, stort tack till Claes och alla ni andra eldsjälar, utan er skulle detta aldrig vara genomförbart!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  13. #53
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Föresten... var det någon mer än jag som hade luden framruta när ni kom hem??
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  14. #54
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    Föresten... var det någon mer än jag som hade luden framruta när ni kom hem??
    Om du menar luden i form av en massa insekter & annat äckel så... JA

  15. #55
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    ja vill Tacka racecrew å styrelsen för en helt klockren helg på kinnekulle,va längesen ja hade en så underbar dag på banan med hur mkt körning som helst i slutet på dagen när de va som varmast fick ja köra in i depån för de rann så mkt svett i mina ögon .
    Alla betedde sig klanderfritt på banan under hela dagen
    trodde aldrig att ja skulle vinna slalomen denna gången när de finns så mkt bra motstånd denna helgen.....längtar tills nästa gång hehe

    Å tack till tjejen min som hällde i mig vatten hela dagen tur va de annars hade ja nog tuppat av i bilen......
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  16. #56
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    296
    Lagt upp film
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=225840

    Filmat på Viggensthlm & SilverAerow
    KÖR: Saab 9-3 Viggen Nordic Extreme ÅKER Opel Astra -06
    http://www.garaget.org/?car=6862

  17. #57
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Inte för att man körde en meter med cabben på banan så va det en usperträff .. alltid kul att träffa på folket igen o få tjöta av sig lite ...

    Tacka alla som gjorde dagen till va den blev ..

    Fick tom dra på taket på cabben på vägen hem för att det brände så mycket över allt .. pannan, näsan, låren mm mm ... Taket på o låta ACCn jobba
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  18. #58
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Mycket fina bilder Frostyman!

    Har dock ett frågetecken på hur min bil kunde bli besiktigad utan att jag själv varit med på besiktningen Fick ett streck under medlemsnumret hur som haver
    Om du hade ett blått streck under så var det jag som besiktigade. På de bilar som var uppställda och inte låsta öppnade jag själv huven och kollade batteri med mera samt kollade över att det inte fanns några lösa detaljer i kupén eller i bagaget. I tveksamma fall satte jag inget streck utan inväntade ägaren, så din bil måste ha varit i fullgott skick
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  19. #59
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Björketorp
    Inlägg
    120
    Jag måste också bara få tacka för en riktig trevlig helg och många trevliga personer, detta var min första träff med SAAB och det kommer att bli många mer träffar för min del, och jag hoppas att jag kan få på ett sportchassi och lite bättre bromsar till nästa banträff så att man kan få köra lite jag med... vi ses på nästa träff

    Ett stort + till dom berörda personerna som har stått för hela arrechemanget

    Mvh
    Peter "Simba1"

    P.S
    Till nästa träff så skall jag ha fixat en nummerplåt med "Simba1" på så alla vet vem jag är iaf.....
    http://www.garaget.org/Simba1
    Saab 900 2.0T 96:a Nordic Steg2
    Medlemsnr: #7255

  20. #60
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Ska sätta mig och fixa upp de ca 400bilderna jag tog strax.

    Fy fan vilket satans väder det var, endast hällregn kunde ju vart värre. Gaah, hatar värme... Och jobbigt att ta bra kort med tyckte jag.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

Liknande ämnen

  1. Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008
    Av MrLila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 137
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:46
  2. Eftersnack STCS Kinnekulle 13/9 2008
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 99
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 20:11
  3. Eftersnack STCS@Ring Knutstorp 12/4 2008
    Av Soundcorp i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 252
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 22:20
  4. Eftersnack: Saabfestivalen @ Kinnekullering 2007-06-09
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 90
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 22:15
  5. Eftersnack: STCS @ Emmaboda 30/9
    Av 9-3 Mike i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 14:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •