Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 156

Ämne: Eftersnack, Kinnekullering STCS 31/5 2008

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Osby
    Inlägg
    52
    Får instämma i lovorden!!! En kanondag blev det, t.o.m. tjejen blev lite biten. Man blev ju nästan lite sliten efter långloppet på slutet .
    Nu får man kanske börja trimma lite och handla däck till nästa gång!

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645
    Citat Ursprungligen postat av G M R
    Tjo!

    Tänkte bidra med en film jag suttit och knåpat ihop nu på eftermiddagen av det jag filmade och fota ifrån jippot på kullen idag.
    Trevligt med fler som filmar och klipper, måste säga att introt och acc-delen är väldigt bra. Sedan har du fått riktigt bra flyt på bilderna, lagom lång tid och smidiga övergångar, finns alltid en risk att man tappar tempo med stillbilder i ett filmklipp, men bra jobb

    När det började blåsa upp under eftermiddagen så hade det varit trevligt om du använt en extern mic med en liten strumpa på. Vi hade med oss extra mic och lite annat smått och gott, så filmar du på fler träffar så kan du leta efter bilar med Segfirreplåtar om du behöver låna något
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Skara
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Roijer
    Citat Ursprungligen postat av G M R
    Tjo!

    Tänkte bidra med en film jag suttit och knåpat ihop nu på eftermiddagen av det jag filmade och fota ifrån jippot på kullen idag.
    Trevligt med fler som filmar och klipper, måste säga att introt och acc-delen är väldigt bra. Sedan har du fått riktigt bra flyt på bilderna, lagom lång tid och smidiga övergångar, finns alltid en risk att man tappar tempo med stillbilder i ett filmklipp, men bra jobb

    När det började blåsa upp under eftermiddagen så hade det varit trevligt om du använt en extern mic med en liten strumpa på. Vi hade med oss extra mic och lite annat smått och gott, så filmar du på fler träffar så kan du leta efter bilar med Segfirreplåtar om du behöver låna något

    Tackar för kommentaren.

    Blir lite svårt det där med extern mic då jag kör med digitalkamera dock.
    Det är även därför jag aldrig kan zooma på filmerna.
    Men det är smidig o släpa med sig den iaf.
    Väntar nu med spänning på vad ni har att komma med från dagen.
    Saab 9-3 SS Aero -03 [Året-runt]
    Saab 9000 CS Aero -95 [Sommar projekt]

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934
    Riktigt trevlig dag, om än "något" varmt inuti bilen...

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    45
    Medlem#
    1068
    Hej på hoppas ingen tyckte att jag var tråkig att släppa ut PA 2 gånger på banan.
    Tycker det är kul att se en riktig räser varva ur på rakan......
    Synd bara att dett blev lite få varv för hans del, tar ju lite tid attt få upp värmen på hans grejor mot våra andra hobby fixingbilar....(kanske talar jag för mig själv)

    Själv tycker jag vi skötte oss hyfssat med lite strul med diverse marial.
    Passar på att tacka styrelse och race crew och Mycket trevliga flaggvakter.

    Tack för ni tyckte det funkade bra.
    900 AERO -87 Silver, 9-5 Aero -04 Silver, 1/3 900 Blå 900 T16 -83 "YOKOHAMA", 1/3 99 GL -75 Projektbil Opalgrön.

  6. #26
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av MARCUS N
    Hej på hoppas ingen tyckte att jag var tråkig att släppa ut PA 2 gånger på banan.
    Tycker det är kul att se en riktig räser varva ur på rakan......
    Synd bara att dett blev lite få varv för hans del, tar ju lite tid attt få upp värmen på hans grejor mot våra andra hobby fixingbilar....(kanske talar jag för mig själv)

    Själv tycker jag vi skötte oss hyfssat med lite strul med diverse marial.
    Passar på att tacka styrelse och race crew och Mycket trevliga flaggvakter.

    Tack för ni tyckte det funkade bra.
    Kalasdag!! trivdes bra idag, dock var det lite fattigt med vart man skulle ta vägen efter acctävlingen men det löste sig..

    Får tacka!!


    Fick ju en pokal med
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  7. #27
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    486
    Lite fler bilder, bland annat några by request av "Sportsedan"



    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

  8. #28
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413
    Mycket fina bilder Frostyman!

    Vill även jag passa på att tacka för en väl genomförd träff.
    Har dock ett frågetecken på hur min bil kunde bli besiktigad utan att jag själv varit med på besiktningen Fick ett streck under medlemsnumret hur som haver.

    Verkar blivit nåt tjall med Slalomen, halva skaran fick inte köra?
    Lite synd att vi som körde Familjekörning först bara fick köra 3-4 varv, måste blitt någon miss i räkningen antar jag.. minst 5 varv var det väl sagt.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Tack alla i styrelsen och racecrew.

    Funkade kanon hela dagen
    Det är såna här träffar som gör det extra värt att åka på fler.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  10. #30
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010
    Är det bara ja som tycker att alla förare skötte sig exemplariskt, har aldrig vart på en träff där man blinkat så mkt till höger å vänster och släppt förbi vid omkörning

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    45
    Medlem#
    1068
    Lite förklaringar då varför det blev som det blev.....
    Kön till slalomen blev väldigt kort för det är ju inte helt smidigt att lägga den på annat sät då kabeln inte är hur lång som helst.
    Får se över detta. Tidtagnings utrustningen har ju ett par år på nacken så den fungerar inte helt klanderfritt. Sen var det ju en hel del som vill köra slalom viket blir tufft då det tar ca 2 min per bil vilket blir 30 bilar i timmen. Ska alla få köra 2 gånger averkas inte mer än 15 bilar i timmen. Jämmför det med acc så för står ni.

    Familje körningen med bara 4 varv är jag ledsen över men men det är ju inte helt smidigt att ha koll på allt när dagen börjar och det blir lite kaos. Då missar man lätt något. De som tycker det är för jävl... kan alltid stå där själv någon gång så får ni se.

    Hälsningar Marcus som har stått i depå utsläppet för det mesta sedan Sonesson lämnat.
    900 AERO -87 Silver, 9-5 Aero -04 Silver, 1/3 900 Blå 900 T16 -83 "YOKOHAMA", 1/3 99 GL -75 Projektbil Opalgrön.

  12. #32
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Tack till de som ordnade med det praktiska på denna träffen, det vill säga race-crew!
    Bra och tydlig information. Att den sedan inte alltid uppmärksammades till 100% av förare får man skylla på värmen tror jag. (Riktigt gott väder.) Började lite rörigt med slalomen och 201m då det blev lätt förvirring i kön till konbanan. Jag som t.ex bara ville köra konbanan två gånger och köade i depån för detta fick en körning då kön ute vid konbanstarten ökade på något mystiskt sätt utan att kön i depån minskade. Familje- och bankörningen flöt på väldigt bra och de fasta tiderna gjorde att man visste när det var dags att förbereda sig. Tydlig information från utsläppet betydde att man visste om man kom med i nästa stint eller inte. Att när man sedan visste att man inte kom med i nästa så behövde man inte ta på sig hjälmen, starta kameran och bälta på sig. Att några vid ett tillfälle inte visste att jag var bil nummer 13, det vill säga den som inte skulle ut på banan vid nästa stint, skapade lite förvirring med omkörningar i depån. (Hoppas ni inte blev allt för arga på mig. ) Ville köra mer än jag gjorde och rent organisatoriskt så var det inga problem med det. I mitt fall så var det två generatorer som satte stopp för mer varv.

    Sammanfattningen av dagen för min del: Haveri en klargörningsficka tidigare än sportsedan förra året på vägen till Kinnekulle. En slalomkörning, två bankörningar, prat med massa trevligt folk, ett urladdat batteri, en snygg solbränna och massor av kort och bilder.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 483
    Ja, det var riktigt skoj igår.. men det hade ju vart liite roligare om bilen hade hållt till kullen iaf..

    Var inte allt för kul o få lagerras på vägen dit.
    Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.

  14. #34
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    45
    Medlem#
    1068
    Skrivet: sön, 2008-jun-01, 09:08 Ämne:

    --------------------------------------------------------------------------------

    Tack till de som ordnade med det praktiska på denna träffen, det vill säga race-crew!
    Bra och tydlig information. Att den sedan inte alltid uppmärksammades till 100% av förare får man skylla på värmen tror jag. (Riktigt gott väder.) Började lite rörigt med slalomen och 201m då det blev lätt förvirring i kön till konbanan. Jag som t.ex bara ville köra konbanan två gånger och köade i depån för detta fick en körning då kön ute vid konbanstarten ökade på något mystiskt sätt utan att kön i depån minskade. Familje- och bankörningen flöt på väldigt bra och de fasta tiderna gjorde att man visste när det var dags att förbereda sig. Tydlig information från utsläppet betydde att man visste om man kom med i nästa stint eller inte. Att när man sedan visste att man inte kom med i nästa så behövde man inte ta på sig hjälmen, starta kameran och bälta på sig. Att några vid ett tillfälle inte visste att jag var bil nummer 13, det vill säga den som inte skulle ut på banan vid nästa stint, skapade lite förvirring med omkörningar i depån. (Hoppas ni inte blev allt för arga på mig. ) Ville köra mer än jag gjorde och rent organisatoriskt så var det inga problem med det. I mitt fall så var det två generatorer som satte stopp för mer varv.

    Sammanfattningen av dagen för min del: Haveri en klargörningsficka tidigare än sportsedan förra året på vägen till Kinnekulle. En slalomkörning, två bankörningar, prat med massa trevligt folk, ett urladdat batteri, en snygg solbränna och massor av kort och bilder.

    Jo de blev lite körigt i början av konbanan innan vi fick bort ALLA som kört en gång vidare in i depå. Tyvärr var det inte tillräckligt med folk i början av slalomen, Vilket ordnade sig när våran crew kom.

    Ditt problem vid utgången på bannan fixade du bra genom att inte försöka längre ut på banan utan stannade tidigt. Bra gjort!!

    Tycker alla börjar få bra ordning på sina körningar ute på banan.
    900 AERO -87 Silver, 9-5 Aero -04 Silver, 1/3 900 Blå 900 T16 -83 "YOKOHAMA", 1/3 99 GL -75 Projektbil Opalgrön.

  15. #35
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 513
    Det var som sagt lite tråkigt att man bara fick köra slalom en gång,det var det jag ville mest!
    Nästa gång får man vara som en kobra och "smita" före som en del gjorde...(nej jag tänker inte smita före,synd att det blev som det blev denna gång,hoppas dom som vet att dom inte ställde sig i rätt kö gör det nästa gång)

    Att tuffa omkring med max 100 km/h på familjekörningen var klart tillräcklig för en gammal OG som är helt original,det blev korvar på däcken av det med,hur hade ni det som körde fullt på race-stintarna?

    /M
    Akta skinnet!

  16. #36
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Att PA fick visa upp sin bil tycker jag var kanon... jag själv hade iallafall blivit besviken om man inte sett den på banan under dagen!

    Blev ganska lite kört för min del vilket jag tycker är trist... men det var mitt eget fel då min diabetes ställde till det lite, när jag väl kände suget efter mat så var jag redan för sent på det då kön var lååååång till hamburgertallriken & missade ett par tre körningar (familje) under tiden.

    Men det var inget fel på organisationen.. tycker att allt funkade kanon

    Passar på att tacka alla som var med på festen på Fredagskvällen ute i yttre depån.. skitskoj

  17. #37
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534
    Tacklista:

    Stylelsen, Race Crew och klubben.
    Karavankompisarna från SKÅNE (jag är på nästa träff också).
    Deltagarna vid grillningen på fredagen.
    Alla andra som var där.

    Kanondag kul att se PA köra, det är ju det man vill se när han är där. Jag har fegat lite med bankörning och värmt upp några träffar med familje, men på Kullen var det premiär och faan va kul. Kommer inte sluta med familje dock grabben vill ju ut på banan han har 5 år kvar tills han får köra själv.

    Sammanfattning kanon dag, trimma mer, bättre chassi, R-däck.

    Tack från Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  18. #38
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807
    Trevligt som vanligt och varmt!
    Kanonträff som flöt på bra, och det blev en vettig balans mellan ban familjekörning.

    Att det bara blev en körning i slalomen ( för att man åkte in i depån efter första rundan) var ju lite tråkigt.
    Att man snurrade bort hela första åket med 4 nedkörda koner var ju ännu sämre men där har man ju bara sig själv att skylla
    Ingen som fick med det på film förresten?

    Cred till den/de som la slalombanan! snabb, svår och utmanande!

    mvh Jonas

  19. #39
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Underbar träff och underbart väder! Helt klart fler bilar än jag trodde det skulle bli!

    Grymt kul att TurboCab kom förbi precis när jag stod och studerade hans pärla, tack för den trevliga pratstunden och visningen av bilen!

    Visst klarade vi oss utan avåkningar igår? Jag såg då personligen ingen som körde av ordentligt, men ett par som var nära.

    En 9-3 som troligen hade lite hög fart när den skulle svänga in i depån, det resulterade i lite däckskrik och en liten tur på gräskanten, men det gick bra.

    En 9-5 som körde mot slutet av dagen (måste varit strax efter 16.00, hursomhelst någon av de sista som körde) som precis innan rakan troligen skar kurvan lite snävt och fick sladd och samtidigt fick upp höger framhjul på gräskullen, såg ut att kunna ha gått ganska illa där men vem du nu var så lyckades du räta upp bilen igen och ta dig ut på banan!

    När jag och polarn åkte hem så åkte vi en bit efter en 9000 CS som troligen kört ordentligt turboras, blörök ordentligt. Hoppas att du och bilen tog dig hem! Det verkade som du hade hjälp av en vit og900 hursomhelst.

    Det var även ett par stycken 9000 CC som rullades in i "parkersingfickorna" i depån, hade båda rensat backdreven?

    Sammanfattningsvis då: grymt kul träff, bra väder, många bilder och även lite film (varierande kvalitet...), trevlig pratstund och en varm bil utan AC med grått skinn....

    MVH

  20. #40
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960
    Det vart en lyckad träff ! Blev rätt mkt kört i slutet av dan iafal.

    Söker fotografen som stog under bron och fotade upp mot ugången av kvarnkurvan och i kurvan under bron efter kvarnen.

    Hoppas du PMar som du sa. Är intresserad av bilderna när de gick lite på tvären där! ! (Svart 9-5 Aero sedan)

Liknande ämnen

  1. Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008
    Av MrLila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 137
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:46
  2. Eftersnack STCS Kinnekulle 13/9 2008
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 99
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 20:11
  3. Eftersnack STCS@Ring Knutstorp 12/4 2008
    Av Soundcorp i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 252
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 22:20
  4. Eftersnack: Saabfestivalen @ Kinnekullering 2007-06-09
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 90
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 22:15
  5. Eftersnack: STCS @ Emmaboda 30/9
    Av 9-3 Mike i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 14:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •