Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Montera ur originalstereo ur en 9-3:a..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    57

    Montera ur originalstereo ur en 9-3:a..

    Vill montera ur min sketna originalstereo ur min Saab 9-3.. Det är den som sitter där original alltså..
    Jag har köpt dessa doningar på biltema:


    Det ska väl bara vara att trycka in dom i de fyra hålen som finns i stereon och sedan dra ut stereon? Det enda som händer i mitt fall är att verktygen åker ut. Biter ingenting, får inte ut stereon en enda jävla millimeter

    Hur gör man? Man känner sig ju fan helt jävla dum i huvet, har ju gjort det här många gånger förut på bilar, men på denna sitter skiten som berget :/

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    191
    När du sätter in dom ska det nästan klicka till lite. Stereon kan sitta riktigt hårt så när du drar stereon utåt tryck även "handtagen" lite ifrån varann.
    Dvs dra tex den väntsra handen bakåt & åt vänster och din högra hand bakåt & åt höger om du förstår vad jag menar ? Får du ändå inte loss den kan man montera bort SID:en stoppa in handen i hålet och skjuta på stereon bakifrån.

    Btw antar att det är en OG9 3:a ?

    Lycka till !
    Saab OG9 3 aero Nordic Steg III
    http://www.garaget.org/Fel_xi

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Pep_sjoberg
    När du sätter in dom ska det nästan klicka till lite. Stereon kan sitta riktigt hårt så när du drar stereon utåt tryck även "handtagen" lite ifrån varann.
    Dvs dra tex den väntsra handen bakåt & åt vänster och din högra hand bakåt & åt höger om du förstår vad jag menar ? Får du ändå inte loss den kan man montera bort SID:en stoppa in handen i hålet och skjuta på stereon bakifrån.

    Btw antar att det är en OG9 3:a ?

    Lycka till !
    Det stämmer, det är en OG 9-3. Grejen är ju att det är SID:en jag vill åt, och vad jag förstått så är det enklast att först montera ur radion..
    (Radion ska iofs bytas samtidigt som jag ska plocka ur SID:en..
    Ska försöka detta, men satt å svor i bilen igår för att helvetet inte ville åka ut. Så otroligt störande när man inte ens får ut stereon ur bilen

Liknande ämnen

  1. RCA-ingång (Aux-in) på originalstereo 9-5?
    Av dekagon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 13:49
  2. originalstereo ng900
    Av djelof i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 14:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •