Sidan 28 av 37 FörstaFörsta ... 182627282930 ... SistaSista
Resultat 541 till 560 av 731

Ämne: "Skattesmitaren v. 2.0", en 9-3 BioPower - projekt avslutat

  1. #541
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    HenkeM,

    Nej, betalar självklart inget själv. Än så länge är det Svenska Bil i Akalla som står för det. Åke som är verkstadschef vill verkligen lösa problemet, inget snack om den saken.

    Fast ibland är det ju så man önskar att den hade fått sig en rejälare smäll och blivit inlöst...suck...

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  2. #542
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 196
    Medlem#
    6124

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Vet hur det var med farsan bil, fick en rejäl smäll höger fram och dom riktade och byte allt i framvagnen. Men det gick bara någon vecka så vart det knirr och bilen gick dårligt på vägen. Spårade och drog så fort det vart lite sämre väg.

    Verkstaden byte stag och leder flera gånger men fick till slut ge upp så han fick bilen inlöst. Visserligen så var det en Volvo men är nog tyvärr så att har det tagit på fel ställe så kan det vara svårt att få det bra igen.

    Mvh Håkan

  3. #543
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    trist med strul, hoppas på snar lösning

  4. #544
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    465

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Fan va träligt! Hoppas dom hittar nån lösning snart. Trist om det skullegå så långt att dom löser in bilen

    Lycka till!
    Mvh Kindwall

  5. #545
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Ja, då är man lite mör efter en heldag på Mantorp. Hämtade bilen vid halv åtta imorse på SB Akalla, glad i hågen. Konstaterar nästan direkt att den inte är helt perfekt i framvagnen. MYCKET bättre, men inte 100. Nåja, när det vankas banåka är det liksom lite skit samma, det är bara att åka... Fastnar såklart i bilköer på Essingeleden. Suck. En orolig arrangörer ringde strax före åtta. Jag meddelade att jag satt i bilköer in mot stan, varpå han frågar: "Så du kommer inte alltså?" Skulle man skippa en dags körning på Mantorp för lite bilköer? Passerar till slut Kungens Kurva 8.10 och kan stå på lite med bilen för första gången på läääänge! Får täta rapporter om att det är fritt från kontroller hela vägen ner, så 9.25 svänger jag in genom grinden på Mantorp Park.

    Vi var en liten grupp, bara 9 deltagare plus instruktörer, så det blev mycket bantid. Tyvärr hade jag inte hunnit med uppgradering av bromsar, ej heller fixa nya fälgar till R-däcken, så det blev inte mer än 5-6 varv i stöten innan bromsarna tackade för sig.

    Dagens höjdpunkter:
    - körde om och ifrån en Audi S6 V10 (enligt ägaren chippad, 475 hk istället för original 435). Lite efter på rakan men tog in rejält i kurvorna, och till slut kom jag om och kunde öppna upp en skaplig ledning.
    - medåkning med Alx Danielsson i hans Carrera Cup-Porsche. Huga! 240 km/h på långa rakan innan inbromsning. Satan vilken bil!
    - medåkning bak på Yamaha R1 banracinghoj. 290 mätarfart på långa rakan. Vilken acceleration, helt bisarrt!

    På slutet av dagen fick jag även hjälp av Danielsson Motorsports mekaniker Micke att kika på bilen. Han konstaterade ganska raskt att den har s.k "split camber", alltså olika camber vänster och höger (negativt eller noll på ena och positivt på andra). Det lustiga är att den har det både bak och fram, men omvänt... Nåja, får bli en tur till någon som verkligen kan hjulinställning. Det närmar sig en lösning förhoppningsvis!

    Fick en del uppskattande kommentarer om bilen av flera av killarna i teamet. Det, och 900.000 kr-Audins ägares snopna min, gör att man får tillbaka lite positiva vibbar igen. Kul!

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #546
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Ja, då är man lite mör efter en heldag på Mantorp. Hämtade bilen vid halv åtta imorse på SB Akalla, glad i hågen. Konstaterar nästan direkt att den inte är helt perfekt i framvagnen. MYCKET bättre, men inte 100. Nåja, när det vankas banåka är det liksom lite skit samma, det är bara att åka... Fastnar såklart i bilköer på Essingeleden. Suck. En orolig arrangörer ringde strax före åtta. Jag meddelade att jag satt i bilköer in mot stan, varpå han frågar: "Så du kommer inte alltså?" Skulle man skippa en dags körning på Mantorp för lite bilköer? Passerar till slut Kungens Kurva 8.10 och kan stå på lite med bilen för första gången på läääänge! Får täta rapporter om att det är fritt från kontroller hela vägen ner, så 9.25 svänger jag in genom grinden på Mantorp Park.

    Vi var en liten grupp, bara 9 deltagare plus instruktörer, så det blev mycket bantid. Tyvärr hade jag inte hunnit med uppgradering av bromsar, ej heller fixa nya fälgar till R-däcken, så det blev inte mer än 5-6 varv i stöten innan bromsarna tackade för sig.

    Dagens höjdpunkter:
    - körde om och ifrån en Audi S6 V10 (enligt ägaren chippad, 475 hk istället för original 435). Lite efter på rakan men tog in rejält i kurvorna, och till slut kom jag om och kunde öppna upp en skaplig ledning.
    - medåkning med Alx Danielsson i hans Carrera Cup-Porsche. Huga! 240 km/h på långa rakan innan inbromsning. Satan vilken bil!
    - medåkning bak på Yamaha R1 banracinghoj. 290 mätarfart på långa rakan. Vilken acceleration, helt bisarrt!

    På slutet av dagen fick jag även hjälp av Danielsson Motorsports mekaniker Micke att kika på bilen. Han konstaterade ganska raskt att den har s.k "split camber", alltså olika camber vänster och höger (negativt eller noll på ena och positivt på andra). Det lustiga är att den har det både bak och fram, men omvänt... Nåja, får bli en tur till någon som verkligen kan hjulinställning. Det närmar sig en lösning förhoppningsvis!

    Fick en del uppskattande kommentarer om bilen av flera av killarna i teamet. Det, och 900.000 kr-Audins ägares snopna min, gör att man får tillbaka lite positiva vibbar igen. Kul!

    Mvh
    KK
    Låter som att du hade minst lika skoj på väg ner till Mantorp som på själva banan...
    Får nog själv söka mig till Autobahn så jag kan ligga och nöta lite toppfart nu när du inspirerade så fint.

  7. #547
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Ja, Kungens Kurva-Mantorp på 1h 15min är nog en rätt så respektabel tid.

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  8. #548
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 304

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Ja, Kungens Kurva-Mantorp på 1h 15min är nog en rätt så respektabel tid.

    Mvh
    KK
    Norrköping- västberga på 48 eller om det var 52min för min del under en tidig sommarmorgon i juli 2007. Måste faan har varit blöjvarning att sitta bak på en MC.
    240 på långa rakan är inte alls så fort jag drar i varvstoppet vid 270kmh och då har jag kommit någonstans mellan scoreboarden å första brommsskylten se filmen för bevis http://www.youtube.com/watch?v=Qll9w2kHFW0. vådliga jag testar nya drevsatsen ack så svårt å många felväxlingar.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  9. #549
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Ja, Kungens Kurva-Mantorp på 1h 15min är nog en rätt så respektabel tid.

    Mvh
    KK
    Medelhastighet på 160 km/h e inte illa pinkat

  10. #550
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    fan då kom han ju iaf upp på 4an stundtals. 140 måste ju fortfarande vara 3an med tanke på att du måste ligga redo för hugg always
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  11. #551
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Jaså, 160 i snitt? Så pass... *visslar*

    Freeboo: har man inte låda som växlar ner åt en får man ju köra i kickdownläge jämt...

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #552
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 894

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Jaså, 160 i snitt? Så pass... *visslar*

    Freeboo: har man inte låda som växlar ner åt en får man ju köra i kickdownläge jämt...

    Mvh
    KK
    Ja du är en som skulle behöva ett kickupläge på bilkraken
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  13. #553
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Så, just hemkommen från en liten tripp till Örebro. Denna gång för en välbehövlig säkerhetsmässig uppgradering: ett MapTun 330 mm bromskit med 4-kolvsok.

    Mycket imponerad av bromsprestandan hittills, även om mängden "bråte" i skuffen omöjliggjorde de allra värsta plågsamma bromsförsöken. Dock mycket "civiliserade" bromsar. Lättdoserade, inget "slitsljud" eller dito vibrationer. När man kliver på rejält känns det dock, för att citera mig själv från någon tidigare tråd "som att kasta ankaret runt en lyktstolpe"...

    Oken är mycket smäckra och det ser faktiskt ut som att 16" fälgar inte är HEEEELT omöjligt att klämma runt faktiskt. Jag kör visserligen 17" på vintern, men hade det gått att få på Hoosiermackorna så hade det ju varit intressant....



    Ja, bilden är ett kvarts varv fel.

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  14. #554
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: "Skattesmitaren v. 2.0", en 9-3 BioPower - nu 330 mm/4-kolvs

    Nån som har några förslag på hur man bäst går tillväga för att lacka om ett par pulverlackade bromsok?

    Behöver befintlig färg tas bort eller räcker det att rugga upp den?

    Primer under eller färg direkt på?

    Vilken sorts färg, funkar hamlarlack eller skall man köra bromsoksfärg?

    Oken skall bli svarta har jag tänkt. Tveksam till m man får till det snyggt med silver själv, eller?

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  15. #555
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Skattesmitaren v. 2.0 - 9-3 SC BioPower Aero M/08

    Citat Ursprungligen postat av KK

    MVH
    KK
    Mumma, skulle sitta som en schmäck på räzerskåpet... time will tell... Men mer effekt hade ju inte heller skadat, och så ska ju baslådan i... och ja... du får bjuda på en provbromsning när de är inkörda
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  16. #556
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959

    Re: "Skattesmitaren v. 2.0", en 9-3 BioPower - nu 330 mm/4-kolvs

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Nån som har några förslag på hur man bäst går tillväga för att lacka om ett par pulverlackade bromsok?

    Behöver befintlig färg tas bort eller räcker det att rugga upp den?

    Primer under eller färg direkt på?

    Vilken sorts färg, funkar hamlarlack eller skall man köra bromsoksfärg?

    Oken skall bli svarta har jag tänkt. Tveksam till m man får till det snyggt med silver själv, eller?

    Mvh
    KK
    Kollat mina bilder KK? Jag valde en vanlig zink-galv på sprayburk. Rengjorde med stålborste och tryckluft innan. Sitter som berget.

  17. #557
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    622

    Re: "Skattesmitaren v. 2.0", en 9-3 BioPower - nu 330 mm/4-kolvs

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Nån som har några förslag på hur man bäst går tillväga för att lacka om ett par pulverlackade bromsok?

    Behöver befintlig färg tas bort eller räcker det att rugga upp den?

    Primer under eller färg direkt på?

    Vilken sorts färg, funkar hamlarlack eller skall man köra bromsoksfärg?

    Oken skall bli svarta har jag tänkt. Tveksam till m man får till det snyggt med silver själv, eller?

    Mvh
    KK
    Ska det hålla och se bra ut hade jag mattat ned oken, lagt ett lager grundfärg och sedan sprutat på någon svart värmefärg, (inte hammarlack, den bara rinner och ser ut som skit) och avslutat det hela med klarlack. Klarlacken gör att den svarta färgen inte missfärgas av fälgtvättmedel och liknande.

    Precis så gjorde jag med mina ok, fast i silver istället.

  18. #558
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    622

    Re: "Skattesmitaren v. 2.0", en 9-3 BioPower - nu 330 mm/4-kolvs

    Hittade förresten en bild på mina ok. Har fler om du önskar KK.

    http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... ld026.jpg#

  19. #559
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    74

    Re: "Skattesmitaren v. 2.0", en 9-3 BioPower - nu 330 mm/4-kolvs

    Pulverlack kräver väl alltid bortagning av ALL färg?

  20. #560
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: "Skattesmitaren v. 2.0", en 9-3 BioPower - nu 330 mm/4-kolvs

    Hej,

    Tack för tips och råd. Ni som har lackat era ok (9000RsT, Stoffe m fl), har ni lackat era originalok eller har ni också utgått från pulverlackerade? Gissar på originalok?

    Fortfarande osäker på hur just pulverlackeringen påverkar...

    9000RsT: Vad exakt använde du för grundfärg?

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 10:20
  2. Svar: 702
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 15:40
  3. ng900 Projekt "lite roligare än original"
    Av Turbo_Mikee i forum Projekt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 09:19
  4. Svar: 97
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 09:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •