Ja, jag tänkte att det kanske är dags att lätta lite på förlåten kring nästa lilla projekt. Saknaden efter min 9-5 BioPOWER, även kallad "Skattesmitaren", är och har varit stor och tankarna har allt mer gått i de banorna.

På lördag hämtar jag därför nya skåpet, en 9-3 SC 2,0t BioPower Vector Active (puh!). Självklart svart, för att inte avvika för mycket från ursprungsidén...Till detta projekt är grundobjektet alltså i vissa avseenden bättre, i andra avseenden lite mer bräckligt. Väghållning, växellåda, utseende och inredning är väl genomgående pluspunkter. På minussidan främst grundmotorn, men det ska väl gå att ordna förhoppningsvis.


Planen är ganska enkel:

1. Full Aero-optik, d v s front, fälgar, bakre stötfångare med twinpipe och troligen även ratt
2. Mer mos

Front är iväg på lackering och fälgar kommer förhoppningsvis imorgon, så optiken ska väl kunna falla på plats rätt fort hoppas jag.

Det sistnämnda, alltså moset, är fortfarande på planeringsstadiet, så tills vidare får det bli ett steg 2 så fort min leverantör har tid att montera det. Vad som sker efter det återstår att se, både tidsmässigt och effektmässigt.

Skall ta ett par bilder vid leveransen som dokumentation på "utgångsläget".

Mvh

KK