Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Steg 3 box i övrigt original bil.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    62

    Steg 3 box i övrigt original bil.

    Hej, jag kör ng900 med steg 1 idag men tänkte fixa lite mer hk i bilen.
    Bilen är helt orginal förrutom ett öppet luftfilter och boxen.

    Jag funderar bara på vad jag får ut om jag stoppar i random steg 3 box i bilen utan att byta nått annat? Vad kommer gå sönder? Vad kommer bli flaskhals osv.

    Jo tro det eller ej jag är nybörjare!

    mvh Viktor !

  2. #2
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 227
    Medlem#
    3186

    Re: Steg 3 box i övrigt original bil.

    Citat Ursprungligen postat av xain
    Hej, jag kör ng900 med steg 1 idag men tänkte fixa lite mer hk i bilen.
    Bilen är helt orginal förrutom ett öppet luftfilter och boxen.

    Jag funderar bara på vad jag får ut om jag stoppar i random steg 3 box i bilen utan att byta nått annat? Vad kommer gå sönder? Vad kommer bli flaskhals osv.

    Jo tro det eller ej jag är nybörjare!

    mvh Viktor !
    Du bör byta avgassystemet samtidigt annars riskerar du för höga avgastemperaturer.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    461
    Hej!
    Katten + avgassystemet kommer att bli flaskhalsen. Inte bara flaskhals utan rekomenderas ej då det kan vara skadligt (finns nog trådar om detta).

    Mvh
    9000 ltt ca 13 k mil Nordic edition (gått i arv)
    95 2,3t Biopower Vector Kombi Jub++ -07 (såld)
    Yeti 4x4 TDI Beställd

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 397
    downpipen är viktigast att byta...

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    62
    ok så jag måste byta downpipe, cat. typ hela avgassystemet för att få över 230hk typ. Drygt, kommer den låta som en traktor med

  6. #6