Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lågnivå från 93 SS Aero -03 (med AS3?)

  1. #1

    Lågnivå från 93 SS Aero -03 (med AS3?)

    Jag har läst ett gäng trådar och har lyckats förstå att jag behöver en:

    9.x modeller utan DIN, ISO med lågnivå, 4xRCA
    www.backesljudbygg.se.

    Detta för att jag har AS3 stereon med slutsteg i bagaget och 6*9:or & diskanter i hattyllan, korrekt?

    Min fråga är eg. följande, hur F*N får jag ut sjävla stereon så jag kan trycka dit adaptern?!
    Eller ska den inte sättas bakom stereon...Jag hittar ingen annanstans där den verkar passa...?

    Ni som redan gjort detta, var sätts adaptern? Om den ska in bakom stereon, hur får jag ut den? Säg inte att det finns några hål som man ska sticka in ståltråd i för DET FINNS INGA HÅL (som jag kan se iaf.)

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459
    Adapter till en 9-3 SS -03? Finns det?

    Att det skulle finnas nån 9.x adapter verkar högst osannolikt eftersom ljudsystemen skiljer kraftigt mellan olika modeller och även mellan olika ljudsystem på samma modell.

    Läst den här tråden?
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=162959
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Svaret på frågan om hur du får ut stereon i alla fall: http://members.iinet.net.au/~mmo/HeadUnit/headunit.htm .
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Ok, antar att jag missuppfattat en hel del här...

    Enklaste sättet verkar vara att tjuva högnivå från kontakten till det främmre steget under förarstolen. enligt guiden:

    http://members.iinet.net.au/~mmo/Docs/saba_pdf.pdf


    Borde man inte kunna göra samma sak vid det bakre slutsteget till vänster i bagageutrymmet? Därifrån har jag ju högnivå ut till båda 9*9 och diskanterna i hatthyllan. Frågan är bara, får jag ut tillräckligt lågt register på någon av dessa högnivåer?

  5. #5
    Om någon är intresserad så slutade detta med att jag tog högnivåsignalen från de två 6*9 'basarna' i hatthyllan.

    Det funkar ok, men utsignalen till slutsteget blir inte helt linjär och ger lite för mkt signal vid låg volym så man justera basen beroende på volym och låt.

    Jag tror att jag kommer fixa lågnivåuttag ur det främmre steget under förarstolen när jag har tid/orkar istället.

Liknande ämnen

  1. Lågnivå från originalstereo?
    Av Bjirnen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 02:42
  2. Få ut lågnivå från navin 9-5???
    Av tubben i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 11:11
  3. Lågnivå från infotainment 300?
    Av 93t i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 14:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •