Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Beslutsångest! Vilken bil till banträff?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Beslutsångest! Vilken bil till banträff?

    Sitter med beslutsångest inför Kinnekulle i helgen,har lite olika alternativ att färdas med, behöver lite inputs från er också vad som ska väljas...

    Min egen favorit: Og 900 t8 spitziale,, Fördelar: konbanebil,banbil.

    Nackdelar: slö,dålig komfort,opålitlig,(den har börjat strula lite sista veckan med bludder och dålig gång,kanske hinner fixa det klokt,kanske inte)

    En annan favorit: 9-5 hirsch wannabe:n, Fördelar: Komfort,prestanda,ljud,utseende.

    Nackdelar: Allt som har med bankörning att göra,tung,för små bromsar osv osv.då blir det bara att titta på andra som leker.

    Åka bak i kompisens 9000 Aero: Fördelar: Billigt,komfort.

    Nackdelar: tråkigt,får inte köra själv.

    Köra med kompisens 900 R: Fördelar: prestanda,komfort.

    Nackdelar: lite lynnig,har inte fått bukt med startproblemet,startar inte ibland,original chassie med 300 hk=no good!

    En aspekt att tänka på är att vi ska med båten hem på lördagkväll så bilen måste funka hem också!

    Nå? Hur ska jag göra?

    /Magnus
    Akta skinnet!

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Tokmecka T8 i veckan och köra med den.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av lillen 761
    En aspekt att tänka på är att vi ska med båten hem på lördagkväll så bilen måste funka hem också!
    Med den aspekten i åtanke så finns det bara ett alternativ om du frågar mig, köra kompisens 900R.


    Med T8,an kan ju precis vad som helst hända i det avseendet. Om inte den pytsar ut växellådan över vägen så åker väl toppen eller också så tömmer den sig själv på kylvatten under huven och kokar. (Nej, har inte bra erfarenheter av T8,ans pålitlighet).


    Och 9-5,an tyckte jag att du avfärdade själv, så då blir det ju bara en bil kvar, om du nu inte åker med kompisen. (Men å andra sidan kan det ju alltid vara bra att ha 2 bilar med sig om någon av de skulle strejka).
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Har nu meckat med T8:an,den skulle ju iallafall igång.

    efter lite fix hittade vi felet! En av anslutningarna till tändspolen satt inte på ordentligt,den har helt enkelt inte tänt ordentligt!
    Kollade oljor/vätskor/luft,konstaterade att dålig tändning spär oljan med bensin rätt bra! Det var 10 cm ovanför maxstrecket på stickan!!
    Bytte oljan med en gång!

    Ska hysta i nya stift imorgon och se om den kan gå ännu bättre,nu tvekar den och vill dö när man haft laddtryck,nån som vet vad som spökar? Den kommer igång efter nån sekund igen men det är irriterande som F,

    Båtresan är bokad och klar,boende en natt i sthm så det blir Kullen i helgen.

    Mvh Magnus
    Akta skinnet!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Orust
    Inlägg
    88
    Dagens I-landsproblem......
    Jag hade tagit R-en!
    Volvo 242 DL 75a OrangeEd Finbil http://www.garaget.org/?car=35133
    Och en massa Saabar, mest 9000..

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Hirschen! Du vet ju själv hur skönt man har det i 9-5:a på väg till banträff...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Inget slår känslan när man glider in på banan med en og900 med underbart Turbo-gurgel.
    Speciellt inte när man kommer in i den lilla tunneln på Kullen eller på Ring Knutstorp....då är man i himmelriket

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    og900 alla dar i veckan! Skit i om du inte kommer hem, det finns gott om mekgarage och sängplatser hos medlemmar här i krokarna!

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Hirschen! Du vet ju själv hur skönt man har det i 9-5:a på väg till banträff...

    Mvh

    KK
    Jag höll mig vaken hela vägen i din bil,men på väg hem somnade jag en sväng...


    Vilka bra motiveringar ni har allihopa,men jag har bestämt att det blir Og:n,skall köra hårt i konbana och testa på lite bana.

    Då hoppas jag att jag får dumpa bilen hos någon i krokarna tills jag kan hämta den igen,nästan 20 år gammal bil är inte alltid tillförlitlig...

    Hoppas visserligen på att det håller ihop.

    /Magnus
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. 18 årig SAAB-frälst funderar över bilköp. Vilken beslutsångest...
    Av zipper63 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 19:18
  2. Regbevis mm vid banträff
    Av Jimmy900 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 12:47
  3. Banträff midsommardagen!
    Av Rickard i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 11:21
  4. Lunda Banträff 18/9!
    Av Canada2000 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 17:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •