Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Sportbromssats från chassit.se någon som har??

  1. #1

    Sportbromssats från chassit.se någon som har??

    Hej! mina bromsar till min 9-5 aero -00 brjar bli slöa.

    Funderar på ett sportbromskit från GE motorsport.

    3900:- för fyra skivor plus belägg. verkar riktigt bra och schysst pris!

    någon som testat har dessa??

    mvh // Anders

  2. #2
    ingen med kommentarer om bromsarna???

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 681
    Har en polare som kör med GE-kitet och det verkar funka bra för honom. Är väl inget speciellt mer än att skivorna är slitsade. Jag skulle väl kanske rekommendera några andra belägg, då det är orig. Ferodo som följer med. Funkar dock bra med dessa med.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  4. #4
    ja dessa bromsar är ju ändå billigare än att köpa på mekonomen t ex.

    funderar även på SP sportbromskit med green stuff belägg.

    vill inte ha belägg som dammar så mycket.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    ja dessa bromsar är ju ändå billigare än att köpa på mekonomen t ex.

    funderar även på SP sportbromskit med green stuff belägg.

    vill inte ha belägg som dammar så mycket.
    Jag tycker SP sitt kitt funkar bra... hade det på min förra 900a

  6. #6
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Vad ja läst så ska det visst vara Ferodo DS2500 man får med i kitet till 9-5
    Har mailat till GE ang vilka belägg man får med. kommer med uppdatering.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  7. #7
    ja tack schysst!

  8. #8
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220
    Hejsan

    Ferodo DB ingår isatsen men det går att uppgradera till DS, DS2500 eller DS3000 om du vill mot pristillägg
    Mvh
    Andreas
    GE-Motorsport
    Vilka DB är vet ja inte men antar att det är någon orginal variant.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  9. #9
    ok tack!! ja eftersom detta kit är lite billigare än mekonomen t ex så är det nog som orginal. eller lite bättre får man ju hoppas!

    kanske värt att satsa på SP vill inte att det ska damma så som orginal.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    81
    Kan dessa vara något? De dammar upp till 80% mindre än original.
    Dessa ska jag köpa, Red Stuff. De ska tydligen vara riktigt bra, har en polare som har dem. Inte så dyra heller, 1800 runt om ink. moms skivorna tillkommer dock.
    http://www.gpartners.se/produkter.ph...=bil&marke=ebc
    9-5 2,3t -04 Aeroturbo och steg 1

  11. #11
    jag skulle rekomendera green stuff. man kan ju direkt läsa sig till att redstuff är för högprestandabilar. Men visst ska du köra mycket bana så kan det vara bra men annars inte. verkningsgraden ligger väl lite högre upp i temp. eller?

    mvh!

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959
    Jag har kört både Geen och Red Stuff samt pagid på både gata och bana!

    Greenstuffen är för posörer. Greenstuffen är för klen för lite hårdare gatkörning och bara att glömma på bana! . Enda fördelen är att dom ej dammar så mkt, men det är ju prestandamääsigten nackdel. Man kan lika gärna åka orginal! Slitmaterialet var sönderspräckt efter en bankörning, trillade loss bitar, hade typ smält. Skiva bör väll va slitzad eftersom de lossar goft material.

    RedStuff är betydligt bättre och funkar mkt bra på gatan. Dom fixar även bankörning rätt okej! Tål värmen skapligt, och behållet bättet hyffsat vid (för) hög tempratur! Såg hela och fina ut efter ca 80 varv på kinnekulle, Klarade tre bandagar och 3- 400 mil gata innan dom va slitna! Kräver slitzad skiva

    Pagid Överläsgsen vid bankörning! Helt okej på gatan också! Men onödigt om man bara posöråker: Ej testat vintertid. lite skrikiga kalla! Hållbarhet ungefär samma som redstuff men behåller kraften vid ännu högre värme förutsatt att skivan hänger med. KRäver slitzad skiva

  13. #13
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Citat Ursprungligen postat av HP
    text
    HP, nu ska du inte gå till överdrift. Inga belägg kräver slitzad skiva, även om man kan rekomendera det så är det inget som krävs.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    jag skulle rekomendera green stuff. man kan ju direkt läsa sig till att redstuff är för högprestandabilar. Men visst ska du köra mycket bana så kan det vara bra men annars inte. verkningsgraden ligger väl lite högre upp i temp. eller?

    mvh!
    Så det säger du.... Ja jag fick till svar att med en så tung bil och med de hästarna min bil har så är Green Stuff inte att rekomendera.
    Jag har en 9-5 -04 med steg 1 Aero

    Ja det klarar 100 grader mer, har jag för mig att det var.
    9-5 2,3t -04 Aeroturbo och steg 1

  15. #15
    vem säger det då? du säger indirekt då att orginal bromsarna absolut inte ska användas om inte greenstuff rekomenderas. hajar du? men visst du vet ju hur du kör själv å inte jag. Green stuff är väl iallafall bättre än org??

    ingen som håller med om att Green stuff räcker gott vid "vanlig"/ lite hårdare gatkörning?

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    81
    Det handlar inte om att jag försöker racka ner på dig eller att jag vill framhäva mig själv. Jag fick det svaret av den affär jag ska beställa från. I och med att jag har trimmat min bil så anser de inte att originalbromsarna räcker inte heller Green Stuff. De rekomenderade Red Stuff, därför köper jag dem. Om de är bättre eller sämre vet jag inte. Men vet du det så delge gärna dem.
    9-5 2,3t -04 Aeroturbo och steg 1

  17. #17
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Har mailat GE om pris för bromsar fram med Ferodo DS2500 belägg till 9-5 Aero.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Jag har nu kört med GE:s sportbromskit i ungefär 200 mil nu. Vid vanlig körning funkar de alldeles utmärkt, men vid lite hårdare körning så bör man välja till bättre belägg än de som följer med i kitet. Ska kontakta dem imorgon, då det är dags för mig att byta till bättre belägg. Kunde blivit spännande idag

    //Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959
    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    jag skulle rekomendera green stuff. man kan ju direkt läsa sig till att redstuff är för högprestandabilar. Men visst ska du köra mycket bana så kan det vara bra men annars inte. verkningsgraden ligger väl lite högre upp i temp. eller?

    mvh!
    en 9-5 aero är klassad som en högprestandabil specielt sett till vikten på bilen och den effekt bromsarna kommer utveckla så kommer man lättt upp i de tempraturer redstuffen är gjorda för och däröver. Nu pratar vi hårdare gatkörning el bana.

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959
    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    vem säger det då? du säger indirekt då att orginal bromsarna absolut inte ska användas om inte greenstuff rekomenderas. hajar du? men visst du vet ju hur du kör själv å inte jag. Green stuff är väl iallafall bättre än org??

    ingen som håller med om att Green stuff räcker gott vid "vanlig"/ lite hårdare gatkörning?
    Greenstuff är bortkastade pengar, Dom är inte bättre än orginal! Enda fördelen är att dom inte dammar lika mkt vilket är en nackdel rent prestanda mässigt!

    Jag ska testa tarox alternativ till redstuffen nu, återkommer i det ämnet efter nästa körning!

Liknande ämnen

  1. Chassisats från chassIt till NG9-3, bra dåligt?
    Av eric_ab i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 11:41
  2. GE Motorsport/ chassit.se sportbromssats till 9-5, åsikter?
    Av rcy i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 09:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •