Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med radiokanaler i orginal 9-5 stereo

  1. #1
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Problem med radiokanaler i orginal 9-5 stereo

    Har problem med radio kanalerna. De lagras inte. Så om jag hittar en kanal, säg 99.2. Så håller jag in knapp 1, sen så när den ligger där så trycker jag igen så jag får reg. Sen kör man in bilen i garaget. Och dagen efter när man kommer ut är kanalen bort. Grymt irriterande att få ställa om det hela tiden.
    Vad är fel?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    846
    Det är ett standardfel, det är en krets inne i radion som har gått sönder, döck så brukar minnet fungera på U2, dvs du får byta från U1 till U2 så får du 6 nya kanalplatser att lagra stationerna på och de brukar fungera när U1 lägger av.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  3. #3
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951
    Citat Ursprungligen postat av Toneloc
    Det är ett standardfel, det är en krets inne i radion som har gått sönder, döck så brukar minnet fungera på U2, dvs du får byta från U1 till U2 så får du 6 nya kanalplatser att lagra stationerna på och de brukar fungera när U1 lägger av.
    Hur byter man till u2 då?
    Har as1. Tänkte köpa as3 så man får lite bättre ljud. Är de bara köpa o installera?

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976
    Du måste fixa lite med en Tech2 också för att 'gifta in' huvudenheten, kanske mer. Inte vass på hur SAABs oliks system fungerar men det kanske är enklare (och billigare) att ta ut enheten och fixa eget ljud istället. Kanske värt att undersöka iallafall.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Brålanda
    Inlägg
    73
    Hej
    Om inte jag minns fel så trycker du bara på knappen för att välja radio som källa. Då byter du mellan U1, U2 och AM.

    Angående att byta radio så rekomenderar jag att köpa eftermarknadsprylar istället för AS3. Hade själv AS1 innan jag bytte. Går att få billigare och bättre gjejer om du inte köper orginal

    MVH / Daniel

  6. #6
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951
    Citat Ursprungligen postat av vitaminburken
    Hej
    Om inte jag minns fel så trycker du bara på knappen för att välja radio som källa. Då byter du mellan U1, U2 och AM.

    Angående att byta radio så rekomenderar jag att köpa eftermarknadsprylar istället för AS3. Hade själv AS1 innan jag bytte. Går att få billigare och bättre gjejer om du inte köper orginal

    MVH / Daniel
    Tack för hjälpen. Högtalarna är perfekta. Möjligen huvudenheten som skulle bytas ut isåfall. Men harman kardon är riktigt bra saker. Tycker de är bra ljud i saaben fast inte så mycket kräm.

    Men vad behöver man för att byta och så. Vad kan de kosta?

Liknande ämnen

  1. Orginal stereo 9-3 -06 problem.
    Av Sharky© i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 13:20
  2. PANIK HJÄLP SÖKES !!!! problem med ORGINAL STEREO !!!!
    Av WoX i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 19:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •