Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fråga angående BTR.

  1. #1

    Fråga angående BTR.

    Hejsan.

    Tänkte använda mig utav en saab fuelrail och btr när jag skall till och slänga på vems på min gamla MB.

    Jag har egentligen inte nån aning om från vilken bil eller motor fuelrailen sitter på orginal. Allt jag har är ett artikelnummer: 1030586674

    Vet dock inte vilken btr jag ska välja. Någon som vet vilka saab regulatorer som ger 3bar?

    Kanske inte gav er så mycket att gå på, hoppas någon vänlig själ här kan hjälpa mig ändå.

    Mvh
    PH

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Skurup i Skåne
    Inlägg
    170
    Hej!

    Trevligt med fler som satsar på VEMS!
    Angående fuelrail vet jag inte vad den sitter på men 3bars btr sitter på og900i 16V-bilarna.

    Mvh Kalle
    99T16 -83 VEMS (Såld)
    MB 300E VEMS
    0704267740

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    914

    Re: Fråga angående BTR.

    Citat Ursprungligen postat av MasterPH
    Hejsan.

    Tänkte använda mig utav en saab fuelrail och btr när jag skall till och slänga på vems på min gamla MB.

    Jag har egentligen inte nån aning om från vilken bil eller motor fuelrailen sitter på orginal. Allt jag har är ett artikelnummer: 1030586674

    Vet dock inte vilken btr jag ska välja. Någon som vet vilka saab regulatorer som ger 3bar?

    Kanske inte gav er så mycket att gå på, hoppas någon vänlig själ här kan hjälpa mig ändå.

    Mvh
    PH
    Hur ska BTR:en sitta på denna? Skruvad direkt i eller sitter det banjoanslutning i änden? Banjo = extern BTR = og900i och äldre 9000i funkar som kgbengt säger (om du vill ha 3,0 bar. Turbobilarna har något lägre). Gå bara ut på skroten och leta (om du inte vill ha en sprillans ny från Saab såklart) det står på dem vilket tryck de ger. Kan vara lite suddigt ibland men det brukar gå att avläsa.

    Har du en mycket mindre BTR som sitter skruvad direkt i railen är den från en nyare motor. Men samma sak gäller där, det står tryckt på dem vilket tryck de ger. Bara leta upp en, lossa klamman som håller den och dra rakt upp. Kan dock sitta tjurigt med fasttorkade o-ringar. Men brukar gå med rätt mängd våld.

    /David
    900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
    I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
    Senaste uppdatering: 100131

Liknande ämnen

  1. fråga angående ic?
    Av Patriik91 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 15:58
  2. Fråga angående F28 i 9-5?
    Av joesto-3 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 23:12
  3. Fråga angående T5
    Av fader i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 17:49
  4. Fråga angående AC
    Av Solnaboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 21:03
  5. Fråga angående GLT (T7)
    Av Switch i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 23:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •