Varför inte köpa en stabiliserad på www.kjell.com? Kostar inte speciellt mycket mer än en stabiliserad
Varför inte köpa en stabiliserad på www.kjell.com? Kostar inte speciellt mycket mer än en stabiliserad
///Mackanized
Tillbaka
Jag använder en sånhär från Classe
Funkar utan problem
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=45649847
För att köra i bilen lär en sånhär funka
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=23379054
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Ett tips är annars att lägga två AA-batterier i serie med vanliga 12V. Finns små smidiga batterihållare att köpa, och kostnaden blir minimal.Ursprungligen postat av General Failure
Jag ska strax prova T5Suite, och jag har en liten fråga.
För det första måste man ju läsa av boxen och dumpa till en fil. Sedan öppna med T5Suite och modifiera till ens tyckte. Hade tänkt köra T5Suite's 'Tuning wizard' för att programmera ett steg 3.
Nu till problemet. Boxen som sitter i bilen är redan ett steg 1, ifrån Nordic Uhr.
Jag måste ju ha en grundmapp att utgå ifrån, kan man läsa ur den boxen och uppgradera den genom T5Suite till steg 3?
ng900 brumm brumm
Du får ta dig ut till andra sidan stan så kan du få en gratiskurs!Ursprungligen postat av alu-
///Mackanized
Tillbaka
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=708Ursprungligen postat av alu-
Mvh Marko
@ Marko 1880
Redan tagit ner dem, tack för rådet. Skrev inget om det för jag vet inte direkt vilka regler som gäller för filerna eller om vad stcs moderatörerna tycker om det.
@Mackan
Vad snällt, varför inte? Vart bor du?
Ska göra ett testförsök så snart som tyskarna skickar mitt BDM-IF.
ng900 brumm brumm
Viared.Ursprungligen postat av alu-
Har interface här hemma du kan få öva med
///Mackanized
Tillbaka
Ungefär skogen utanför skogen utanför Viared? Vart med Rikard ut till dig en gång. :>
Vart inhandlade du ditt? Har för mig det såg ut som den ifrån Tyskland.
ng900 brumm brumm
[quote=Marko 1880][quote="alu-":14g3tl4v]Jag ska strax prova T5Suite, och jag har en liten fråga.
För det första måste man ju läsa av boxen och dumpa till en fil. Sedan öppna med T5Suite och modifiera till ens tyckte. Hade tänkt köra T5Suite's 'Tuning wizard' för att programmera ett steg 3.
Nu till problemet. Boxen som sitter i bilen är redan ett steg 1, ifrån Nordic Uhr.
Jag måste ju ha en grundmapp att utgå ifrån, kan man läsa ur den boxen och uppgradera den genom T5Suite till steg 3?[/quote]
[url="http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=708"]http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=708[/url]
Mvh Marko[/quote:14g3tl4v]
4445318 verkar saknas..
ng900 brumm brumm
Just precis, det är samma interface från Deltawave.Ursprungligen postat av alu-
///Mackanized
Tillbaka
När kommer det info om hur man pysslar med T7 på lowbudgetsrides?
Mr_Lööf
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Vad vill du veta? Finns mycket info, dock på engelska men det kanske är det som är problemet?Ursprungligen postat av Mr_Lööf
///Mackanized
Tillbaka
Det verkar ju lite krångligare att få det att fungera på T7 när man inte är så insatt i grejorna men man lär väl sig förhoppningsvis.
T5 var ju inga problem, jag provade lite häromdagen men så kom det minusgrader och då kan man ju inte gasa så mycket.
Hur går man tillväga med T7 då? Jag har en 9-5 Aero SC -04 som jag kanske tänkte pilla lite med. Jag har försökt läsa litegrann och det är chassinummer mm som ska in för att få det fungera riktigt. Eller??
Jocke
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Så man behöver inte ha boxen i bilen när man programerar om den?
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09
Går in på www.ecuproject.com och läser liteUrsprungligen postat av Mr Aero
Använder samma chassinummer, immokod och software id som din originalfil sen skall det går bra. Det som är krångel med är Biopower filerna och Aero ESP.
Någon här inne som har lite info om hur man ställer om Biopower filer för 16" bromsar och ESP får gärna skriva en rad!
///Mackanized
Tillbaka
Precis.Ursprungligen postat av kwansa
///Mackanized
Tillbaka
halloj!
Detta har gjort att det går runt i huvudet på mig...
vad är skillnaden mellan detta:
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=707
och detta:
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=710
vad programmerar man med en CAN/ USB anslutning?
och vad programmerar man med en BDM?
och hur gör man om man inte har en paralellport på datorn?
Marz
SAAB 9-3X XWD -10
SAAB NG900 2.0T -95 -> SAAB NG900 2.3T med 4x4 drift. (projekt)
Skillnaden är att med ett BDM-interface så kan man läsa ur och ladda tillbaka programmet till styrboxen så det lagras permanent i EEPROM:en - alltså behövs detta för att göra permanenta ändringar.
Med CANUSB så kan man komma åt styrboxen under drift och ändra parametrarna i arbetsminnet - dvs mappa styrboxen live och logga körningar. Dock blir dessa ändringar inte permanenta utan efter man mappat färdigt så måste man spara dessa ändringar även på datorn så att man sedan kan ladda ner dem permanent via BDM-interface.
Vill utfärda en varning! Det är jäkligt kul och kommer att ta stor del av din lediga tid i anspråk och helt plötsligt har man köpt på sig mycket mer trimprylar än man tänkt sig och gjort bruksbilen till ett litet trimprojekt.
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
haha tell me about it! :PUrsprungligen postat av Mats 2720
så alltså om jag har fattat detta rätt, om man kör med CANUSB så kan man "lägga in" steg 3 påT5suite via CANUSB:n och köra med detta tills man stänger av bilen?
så därför behöver man egentligen både CANUSB och BMD?
och hur skulle man göra om man inte har en paralellport på datorn?
Detta är Kul!
Marz
SAAB 9-3X XWD -10
SAAB NG900 2.0T -95 -> SAAB NG900 2.3T med 4x4 drift. (projekt)