Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Demontera handsfree (Avbitartång räckte inte)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    24

    Demontera handsfree (Avbitartång räckte inte)

    I min 9-3ss -03, som tidigare var en tjänstebil, satt en handsfree modell gammal; med separat lur, böjbar mic från handtaget i taket och ett ställ för någon forntida mobil:


    (Inte min bil(d)

    Okej, till problemet. I ett ögonblick av unison hjärnsläpp tyckte jag och min far att det enklaste sättet att spara in de 1800:- BRL vill ha för att demontera den är att skruva loss prylarna, klippa kablarna och sedan gömma dem. Sagt och gjort. Det gick fint och kablarna gick att gömma utan problem.

    Fast nu, ett par dagar senare, när jag stoppar i nyckeln så står det "Telefon" i displayen. Det går inte att trycka bort och ingen knapp på ratten eller stereon gör någon skillnad. Jag gissar mig till att stereon tror att telefonsamtal pågår. Radio eller CD spelar inte.

    Så till min fråga, jag gissar att jag behöver öppna upp bakom AC/stereon för att kunna koppla ur den klippta sladden. Jag har googlat lite efter guider som visar mig hur jag gör och det närmaste jag kom var en guide för hur man monterar handsfree till og9-3.

    Är det någon som vet hur jag lättast kommer in bakom och kan ta bort sladdstumpen?
    Saab 9-3 1.8t -03.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Jag är inte säker, men kanske måste du in med Tech2 för att tala om att telefonen inte längre finns. Din bild är inte från någon SS. Gissningsvis en 9-5:a? Men det var kanske bara en illustration av hur själva mobilenheten ser ut??
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    24
    Ja, bilden var endast för att illustrera den gamla modellen av hands free, den hittade jag på google. Bilen är en 9-3 SS från 2003. Jag vet inte vad stereon heter, men det är den enklaste (ingen display i mitten, bara sex kanalknappar med en ratt på var sida).
    Saab 9-3 1.8t -03.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Prova att lossa plastpanelen på sidan vid benutrymmet och plugga ur kabeln riktigt mellan Handsfree-boxen och bilen elnät.
    Det borde räcka.
    Man lär så länge man lever.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    24
    Okej, det låter som det borde fungera. Nu skall jag bara komma på hur. Biltillverkare är duktiga på att gömma skruvar så vet någon hur jag får loss den så emottages beskrivning tacksamt. Jag vill ogärna bända sönder något av misstag.
    Saab 9-3 1.8t -03.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    252
    Denna monteringsanvisning borde hjälpa dig på vägen: http://www.saabcentral.com/~viscouse/SG ... le_Kit.pdf
    Ronnie S, ej längre Saab-ägare

    Tidigare Saabar: 2012 9-3 SC Griffin (220 hk Biopower), 2006 9-3 Vector SC 2,0T, 2003 9-3 Vector SS 2,0t, 1995 9000 CSE 2,3 Turbo (200 hk), 1985 900 T16, 1980 900 Turbo

  7. #7
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706
    Hehe sånna paneler har man monterat några Mycke lättare när inte stolen sitter där dock

    Om du för stolen så långt bak det går så ser du en rund "plupp", under den sitter skruven. Du får bort den genom att föra den åt sidan och sen upp. Under där sitter en torxskruv skruva bort den, sedan tar du tag i panelen i den endan och drar neråt och mot dig efter det är bara att dra bakåt så lossnar den.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    24
    Tack alla, det gick jättebra. Nu är allt utrivet och inga problem. Jag passade även på att fixa min CD-spelare när den ändå var ute (inte för att jag använder den, men lika bra att ha det gjort).

    Än en gång, tack för all hjälp!
    Saab 9-3 1.8t -03.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    1

    Re: Demontera handsfree (Avbitartång räckte inte)

    lånar lite, jag har en 9-5 aero -01 med handsfree i, och lekte likadant med tången, nu står det som sagt telephone och inget funkar längre. vad och vart ska jag koppla ur på riktigt sätt för att få tillbaka stereon ?

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Hehe sånna paneler har man monterat några Mycke lättare när inte stolen sitter där dock

    Om du för stolen så långt bak det går så ser du en rund "plupp", under den sitter skruven. Du får bort den genom att föra den åt sidan och sen upp. Under där sitter en torxskruv skruva bort den, sedan tar du tag i panelen i den endan och drar neråt och mot dig efter det är bara att dra bakåt så lossnar den.

    Kan ju nästan tro att du har skrivit en och annan SOB på saab
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

Liknande ämnen

  1. Kan inte demontera airbag
    Av Mazzze i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 20:01
  2. Handsfree 9-3SS går inte att eftermontera?
    Av Mange_9-3vector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:30
  3. Handsfree
    Av ModuLator i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 22:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •