Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vad göra åt rosten?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    43

    Vad göra åt rosten?

    Nybliven ägare till en för övrigt väldigt fräsh 9-3 Aero förutom just på två ställen. Det första är väl stort som en halvlillfingernagel ungefär och sitter i framkant på vänstra bakdörren verkar som om något legat mellan dörrarna när dom stängts (bälte?) och på grund av detta orsakat lacksläpp och sedermera ytterst lite rost.
    Det andra är i framdelen på den bakre skärmkanten på vänstersida och är väl mer en antydan till rost än just rost, det är precis i vecket mellan dom två plåtarna som möts där om ni förstår var jag menar. Till saken hör att jag hemskt gärna vill få detta fixat. Det som snurrat i min skalle är att lämmna in till lackerare och få det omlackat men då känns det samtidigt väldigt onödigt att betala för att få en hel skärm/dörr omlackad för skador som är väldigt små egentligen. För man får väl knappast en lackerare att utföra punktlackeringar?
    Det andra alternativet är då att laga det själv medelst lackstift men hur bra kan man få det egentligen, i dörren kan det väl gå an för där syns det redan nu rätt dåligt men att börja smeta på lackstift på skärmkanten kändes väldigt tråkigt. Vad tror ni ska man satsa på att få omlackat och ta kostnaden för hela partierna eller ska jag försöka mej på med lackstift?


    mvh Jeppe
    Just turboshit, no real power.
    9-3 Aero -01

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    49
    Alternativen är ju som du säger antingen att lämna in eller att fixa själv. Och som du också säger är problemet att en riktigt lakerare försöker hitta naturliga skarvar på bilen, som lister å dylikt där han kan dölja skarvar i färgen. Jag är precis i samma fas som du och vill få bort sånna här små skitsaker. Det jag gjort är att jag var på saab verkstaden, där fanns det kit med lack+klarlack på sprayburk. Detta är väl ett bra sätt att göra det själv.. Dock har jag inte hunnit testa grejerna ännu men det kan ju vara ett tips om du vill greja själv!
    og9-3 aero -00

Liknande ämnen

  1. Rosten har kommit...?
    Av BAAS 3-9 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 03:34
  2. Vad gör man åt rosten?
    Av kryss i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 11:27
  3. Hur ska jag göra med rosten??
    Av Källén i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-02, 14:05
  4. Hur är det med rosten på 9-3:an?
    Av jurkko i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 13:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •