Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 84 av 84

Ämne: 9-5:a går lite ojämnt vid gaspådrag

  1. #81
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18

    Re: 9-5:a går lite ojämnt vid gaspådrag

    Rejält bökigt var det. Nä, batteriet var inkopplat hela tiden. Men fick torka ur i hålet där givaren sitter. Det var typ som gegga där inne runt öppningen. Det var allt vi gjorde med bilen.

    Däremot började mitt bråkade dörrlås på förardörren fungera igen efter bytet. Det har varit ur funktion ett halvår. När man trycker på nycken lås/öppna så öppnas/låses alla dörrar förutom förardörren. Måste vrida om manuellt jämnt. Fast nu funkar det igen, fast säkert bara en tillfällighet.

  2. #82
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    126

    Re: 9-5:a går lite ojämnt vid gaspådrag

    Citat Ursprungligen postat av BreVis
    Rejält bökigt var det. Nä, batteriet var inkopplat hela tiden. Men fick torka ur i hålet där givaren sitter. Det var typ som gegga där inne runt öppningen. Det var allt vi gjorde med bilen.

    Däremot började mitt bråkade dörrlås på förardörren fungera igen efter bytet. Det har varit ur funktion ett halvår. När man trycker på nycken lås/öppna så öppnas/låses alla dörrar förutom förardörren. Måste vrida om manuellt jämnt. Fast nu funkar det igen, fast säkert bara en tillfällighet.
    haha, bra där om det löste dörrproblemet också. Vilken otippad bonus!

    Okey, jag märkte inte av ngt större kladd så jag lät det vara bara satte in den nya givaren.
    Tyvärr löste det inte mina problem men man får väl glädjas åt att ev. kommande givarproblem är ur världen.
    Saab 9-5 Aero -02.

  3. #83
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22

    Re: 9-5:a går lite ojämnt vid gaspådrag

    Någon som har en magnetventil att låna ut? Har fortfarande inte prövat det som bot mot trådens ursprungliga problem med små, små ryck vid acceleration.
    KTM 250EXC -07

  4. #84
    Bonkeman och Trottel, hittade ni felkällorna till era bilars motorproblem? Om ja, uppdatera gärna tråden. "Gungigt" (ej hackig) gaspådrag vid 2 000 - 3 000 varv/min på MY2005 utan CE-lampa verkar mest bero på trasig magnetventil, backventiler eller bränslefilter? Fås felkod om returslangen till magnetventilen kopplas bort? Någon som har bild på backventilerna bakom höger strålkastare?

Liknande ämnen

  1. Motorn går lite ojämnt, 9-3 ss biopower.
    Av realtid i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 18:48
  2. Turbon rycker lite vid gaspådrag?
    Av Kilin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 01:43
  3. Går lite gungigt vid gaspådrag
    Av gregge12 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •