jag svetsa dit ett stag över fästet med ca 1cm glappUrsprungligen postat av HFR
//T
900s-90 & 900T8-87
9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002
menar du ett stag svetsat i balken som går 1cm "över" fästet?
problemet är att gummit går sönder, jag förstår inte exakt hur du menar.
mvh
Den förstärkning som menas finns väl som original? Eller är det bara på normala kuddar?
Den bygeln förhindrar att motrn reser sig för mycket fram och sliter sönder kudden.
Ser likadant ut på tex 9000 cs.
/M
Akta skinnet!
på og900 med hydrauliskt fäste fram finns inget som hindrar att motorn sliter upp fästet rakt uppåt.
Är inte 100 på hur det ser ut med vanliga fästet, kanske var det ni menade?
precis, med det där fästet är det ingen risk att det lossnar helt i framkant ivf.
var det någon som hade provat med kudde från Volvo Valp eller något som passade?
Gamla kudden och sen rutlim så den blir stum och en kraftigare bygel över så blir det bra, eller så lägger man en bricka på varje sida och svetsar kudden i så blir den helt stum..
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Jag har spänt fast ett avgasgummi mellan kudden och byglen.
Har funkat finfint i flera år nu..
Mvh. Mathias
BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
http://www.garaget.org/T-PWR
På min motor och låda som jag byggde till min gamla 900 2,4 16V Turbo Trionic -82 runt -95 snidade jag till två aluminiumöron som skruvades fast under skruvarna på varje sida om primärhuset. I dessa satte jag sen 5 mm rostfri wire som gick rakt ned till kylarbalken och fästes i den med varsina justerbara skruvar med öglor. Sen justerade jag så de hade lite slack så att det hydrauliska växellådsfästet jobbade som det skulle vid vanlig lugn körning. Vid inspirerar körning så kunde lådans framkant lyftas ca 10 mm sen tog det stopp då vajrarna blev sträckta och avlastade fästet.
Jag lägger in några bilder på den motorn och lådan, men har tyvärr inga bilder på dessa vajrar.
En smula förstärkt diffhus.
Motorn färdig att lyftas i bilen. Den bromsades till 245 D/HK i detta skick med en orörd TE05-12B, 2,3-topp och 2,1-insug 2,3-vev och borrad 92 mm T5.
En smula förstärkt primärhus, och man ser svänghjulet från 9000 2,3 Aero -93.
Bild från motorrummet med motorn på plats och väl använd.
Bild från insugssidan.
Montering av blocket på gång, och man ser den japanska bättre kamkedjan från Subaku, och kopparingarna run t cylindrarna.
Här ser man den svarvade stålhlsan runt drivaxelmedbringaren och de punktsvetsar som låser den. Man ser också hur jag monterade bländarskivan för vevaxeln. Och justeringsskruven för hårdheten på växellägena och anslutningsröret till oljepickupen i lådan.
Närbild på stålhylsan.
Bonusbild. 2,0-lång eller kort-stakar som jag råkade polera lite...
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
tack för svaren, och tack Tony för de trevliga bilderna!
(gjorde du primärlocket själv?)
hur mycket är det egentligen tänkt att det hydrauliska fästet ska kunna ge med sig uppåt? hade inte möjlighet att titta på fästet när bilen var uppe på rullande landsväg.
av det Tony skriver så är det mer än 10mm?
ni som skriver bygel över fästet, ni menar över det hydrauliska fästet i så fall va? för det är väl ingen ide med en bygel över det ickehydrauliska?; om gummit går sönder på det så kan ju motorn "bara" röra sig ca 2cm i det fallet?
fast det är iofs illa nog.
Hej!Ursprungligen postat av T-PWR
antar att du har det hydrauliska? du råkar inte ha en bild på hur din lösning ser ut?