Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Växellåda i 9-3 SS AERO

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    14

    Växellåda i 9-3 SS AERO

    hello

    Har en fråga angående lådorna i dessa bilar, Är ute efter en ss aero. Men läser olika i annonser,
    03or med 6-vxl.
    04or med 5vxl och 6vxl
    05or med 6xvl.
    Jag undrar bara, kunde man välja när man beställde bilen? Är den sexväxlade på 03orna dålig?

    tack på förhand!

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Växellåda i 9-3 SS AERO

    Citat Ursprungligen postat av OdiN
    hello

    Har en fråga angående lådorna i dessa bilar, Är ute efter en ss aero. Men läser olika i annonser,
    03or med 6-vxl.
    04or med 5vxl och 6vxl
    05or med 6xvl.
    Jag undrar bara, kunde man välja när man beställde bilen? Är den sexväxlade på 03orna dålig?

    tack på förhand!
    På 03-or fanns endast 6vxl. I grund och botten samma låda som den 6vxl som sitter i Aero även idag, dock "lite" trögväxlad. Skall dock kunna gå att få åtgärdat på garanti/goodwill?

    04/05 var det std med 5vxl låda. Löper fint utan några problem med att få i växlarna, men tål väll inte direkt samma vrid som den 6vxl, dock mer än vad som hittils plockats ut vid trimning ut ngn SS vad jag vet. Den 6vxl gick till och från att beställa (Var beställningsstop på den under en tid pga produktionsproblem?).

    I de flesta fall är den 5vxl att föredra då den drar mindre soppa, inte behöver spakas som tokig, samt i 9/10 faktisk löper bättre än den 6vxl. Dock så är det mer köttig känsla i den 6vxl samt att den tål mer vrid. Smaksak, så du bör prova båda, och bilda dig en egen uppfattning.

    Personligen skulle jag välja den 5vxl på en 2.0T men tycker att den 6vxl är mycket fin tillsammans med V6an i nuvarande äero.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

Liknande ämnen

  1. Aero växellåda=2,3T växellåda ?
    Av didde75 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 22:21
  2. 9-5 II Aero -10 växellåda
    Av NP i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 14:59
  3. växellåda 9-3 aero-02
    Av J.E i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 15:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •