Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Torkarproblem

  1. #1

    Torkarproblem

    Hej.

    Har problem med mina torkare (vindruta). När man spolar så startar torkarna som vanligt, men dom stannar mitt i rutan. Kör man som vanligt på snabb eller extra snabb på torkarna går dom som vanligt, men inte just när man spolar rutan. Motorn är stark så jag tror inte den är problemet? någon som har en aning?

    Lykttorkarna fungerar inte heller, men det kanske är en annan femma. Har läst lite här att de motorerna kan rengöras mm, men de kanske hänger ihop med mitt första problem?

    Bilen är en Saab 9-5 sedan 2.0T, 1999.
    zoonera (Saab 9-5 SE, 99:a)

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459
    Inte så ovanligt att det behövs en rengöring.

    Funkar intervallen som den ska?
    Ett slag utan spolning? Funkar det?

    Mycket bra tråd...
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=199918
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  3. #3
    Intervallen har jag inte hunnit kolla så mycket då jag köpte bilen igår, men det är något skumt med den. Ett slag utan spolning fungerar, men det blir lika där = att torkarna stannar mitt på vindrutan ungefär som att den inte orkar dra tillbaka dom. Fast då är det ju konstigt att de fungerar när man kör spaken nedåt 1 alt. 2 gånger. Det är alltså när man kör torkarna "långsamt" som de kärvar.

    Har sparat den där tråden som favorit och skall rengöra när jag samlat ork och mod, har nämligen aldrig renoverat/rengjort/lagat något på en bil förut.

    Torkarna på lyktorna, är det lika där också = att det behövs en rengöring, eller kan det vara en relä/säkring? Dom står nämligen helt stilla.
    zoonera (Saab 9-5 SE, 99:a)

Liknande ämnen

  1. Torkarproblem
    Av large9-5 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-02-08, 01:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •