Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ohm MV

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Gagnef/Dalarna
    Inlägg
    34

    Ohm MV

    Har setat och letat lite om Ohm på MV och kommit fram till att det verkar ska vara 3ohm mellan stiften, jag har 3,9-4ohm mellan stiften.
    Är det helt fel alltså eller har jag bara hittat info om andra modeller?
    Det gäller min bil i signaturen, har sen jag köpte den haft problem med lite ojämntomgång och ett pendlande laddtryck vid acceleration.
    Snabba svar vore tacksamt så jag hinner köpa ny idag innan jag ska åka bort.
    9-5 Aero -04-05 Nordic Tuned steg 3 med smidda kolvar och 3" avgas från turbo
    9000 2.3T CSE -97 A50 Okänt chip steg 1
    http://www.garaget.org/robertr1

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Gissar att det av dig uppmätta värdet är OK, troligen ett visst övergångsmotsånd mellan mätpinne och kontaktanslutning.
    Vid fel på MV är det förmodligen aningen avbrott i någon spole eller så ev kortslutning, knappast en ökning från 3.0 till 4.0 Ohm.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Gagnef/Dalarna
    Inlägg
    34
    Ok, det var ju synd.
    Hade hoppats på att det var det som var problemet nu när jag äntligen hittade nått som verkade vara fel på bilen.
    Enligt tidigare ägaren var MV ny när jag köpte bilen så jag har inte kollat upp den tidigare, jaja, får kolla lite vidare sen då.
    Tack allafall för det snabba svaret.

    Tillägg:
    Spelar det nån roll hur MV sitter monterad?
    Min sitter löst i ett buntband och slänger lite på sniskan, kan det inverka på funktionen ifall den ruskar runt?
    9-5 Aero -04-05 Nordic Tuned steg 3 med smidda kolvar och 3" avgas från turbo
    9000 2.3T CSE -97 A50 Okänt chip steg 1
    http://www.garaget.org/robertr1

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •