Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Intresse koll,ang saab cabriolet club!!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    trestad
    Inlägg
    705

    Intresse koll,ang saab cabriolet club!!

    intressekoll nystartning av saab cab club??,, alla med våra ägostenar som vill på skoj starta en cab klubb,, med lite angagemang o nöjestrippar,,lite träffar,mm,, har kollat runt lite omkring trestad ,vi är rätt många som har cabbar,, men har inte hittat någon clubb med trevliga träffar o möten, det har funnits tidigare på åren,,men inte nu,, men många trevliga cabbar finns det,, så alla som är nyfikna att starta en ny club, är välkommna,, skicka mail så får vi organisera oss,, väl mött alla intresserade..gamla som nya cabbar vill vi ha,,

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Intresse koll,ang saab cabriolet club!!

    Citat Ursprungligen postat av jumper
    intressekoll nystartning av saab cab club??,, alla med våra ägostenar som vill på skoj starta en cab klubb,, med lite angagemang o nöjestrippar,,lite träffar,mm,, har kollat runt lite omkring trestad ,vi är rätt många som har cabbar,, men har inte hittat någon clubb med trevliga träffar o möten, det har funnits tidigare på åren,,men inte nu,, men många trevliga cabbar finns det,, så alla som är nyfikna att starta en ny club, är välkommna,, skicka mail så får vi organisera oss,, väl mött alla intresserade..gamla som nya cabbar vill vi ha,,
    Varför starta en ny klubb när ni mycket väl inom ramen för Saab Turbo Club kan anordna träffar, fikaturer eller annat ?
    Fördelar, ni slipper en massa administration jämfört med att starta och driva en egen klubb och hos oss finns mängder av medlemmar med cabbar redan.

    Om intresse finns är du välkommen att höra av dig till mig efter helgen och prata mer om detta.

    Bästa hälsningar

    Claes Robertsson
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    190
    Jag tycker detta skulle vara intressant. Det verkar ju ha funnits en Saab Cab club för en tid sedan. Men den verkar vara nerlagd. Vore kul att återupprätta en sådan.

    Mvh Magnus
    900 turbo cab -97
    "Only one aircraft manufacturer makes cars.
    Sierra, Alpha, Alpha, Bravo."

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379
    Tjenare !

    Man behöver ju inte starta en klubb separat för detta. Men någon driftig kanske bara skulle ta emot anmälningar så att man får ihop ett register med maillista och ev telelista. Sen ha träffar som bara cabbar kommer till.

    Jag menar bara för att jag skulle gå med i en ev sådan klubb så går jag ju inte ur STCS.

    Av naturliga skäl så e jag intresserad.

    Mvh Johan S 264
    Fd Ordf STCS
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    202
    Vi som ska åka CabrioChallenge har ju faktist en chans att snacka ihop oss lite. Detta kan ju bli startskottet för en liten underavdelning till STCS för oss med cabbar. Jag tror inte att vi behöver ytterligare en klubb, utan jag tycker vi kan hålla oss i STCS familjen. Man skulle ju kunna tänka sig att vi bildar en liten underavdelning med lite egna träffar och kanske en kollumn i turbutrycket.

    /Fredrik
    9-3 Viggen Cab -00 "Humlan" http://www.garaget.org/sword7
    9-5 TiD -10 "Leif"
    Mitsubishi Galant Avance -01 som dragbil.
    Skoda Fabia Greenline "Fabbe" pendlarvagnen

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Sword
    Vi som ska åka CabrioChallenge har ju faktist en chans att snacka ihop oss lite. Detta kan ju bli startskottet för en liten underavdelning till STCS för oss med cabbar. Jag tror inte att vi behöver ytterligare en klubb, utan jag tycker vi kan hålla oss i STCS familjen. Man skulle ju kunna tänka sig att vi bildar en liten underavdelning med lite egna träffar och kanske en kollumn i turbutrycket.

    /Fredrik
    Håller med dig Fredrik! Inga fler klubbar, istället borde vi verka för en stor SAAB klubb med både Turbobilar, cabrioleter, sonetter, och V4, 2-T.- Jag har i många år försökt att få till en klubb.

    För cabriolet intresserade så kund kanske STCS göra ett del-forum för cabrioleter. De försök som abdra gjirt på nätet just för cabrioleter har inte fungerat.
    STCS webmaster får nu bollen!

Liknande ämnen

  1. Intresse koll om bankörning
    Av SRD i forum Off Topic
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 12:46
  2. Saab Portugal Club
    Av fdvieira i forum International SAAB related talk
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 01:26
  3. Intresse koll om trim till t8
    Av t8-builtforspeed i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 02:48
  4. Intresse koll
    Av Teamwottuning i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 04:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •