Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Frågor angående stereo byte i Saab 9-5 -98

  1. #1

    Frågor angående stereo byte i Saab 9-5 -98

    Har just köpt en saab 9-5 årsmodell 98 o är sugen på att ev byta ut orginal steron mot en egen cd. Var på den lokala saab handlaren o frågade om de gick bygga ut orginal stereon med lågnivå eller byta o sätta dit nån typ av platta så man får dit en din stereo . Enligt dom så fanns de inga möjligheter att byta? Det fanns inga lågnivå eller typ av täckplatta så en "vanlig" stereo rymms. Sen sa dom även att om man tar ut org stereo så tappar den minnet o går ej använda igen utan att låsa upp den vilket visst skulle va jätte dyrt....
    Blev mer förvirrad efter det besöket kan ja lova. Vill ju helst in med min gamla Alpine stereo men som sagt, törs man slita ut orginala?
    Tacksam för tips osv.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Mölnlycke
    Inlägg
    83
    Jag kopplade bara om minnes kontakten (gul) så att det går på samma kontakt som + (röd) sen funkar minnet som det ska. Det finns även en Saab orginal iso kontakt om man vill kasta bort pengar. På svenska bil kostar isokontakt med monteringsram cirka 800kr när jag fråga till min 9-5 -00.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Det man menar med att orginalsteron "tappar minnet" och inte går att använda igen är att du mha Tech2 (Saab:s serviceinstrument) måste "gifta ur" stereon om den senare skal gå att "gifta in" i en annan bil.

    Om du använder sökfunktionen så finns det massor av trådar om detta, sök tex på någon där författaren är GubbNicke då jag har för mig att han beskrivit detta nyligen.

    Läs gärna först igenom den utförliga infon på Göran Larssons site, om inte annat för att utröna vilket audiosystem du redan har.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Tackar för svaren, ska kolla igenom dom trådar som finns!

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Det finns en monteringsram så att du får in en vanlig stereo, sen är det ett fack i resterande del! Be dom kolla en gång till!

Liknande ämnen

  1. Fråga angående stereo delar saab 93 SS
    Av neonodia i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 23:43
  2. Fråga Angående Original stereo saab 93
    Av neonodia i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 17:04
  3. Frågor angående byte av Mobilabonnemang.
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 10:08
  4. Angående orginal stereo på saab 900/9-3
    Av peetee i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 21:58
  5. Saab 9-5 2.3t några frågor angående byte till td04??
    Av zippa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 10:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •