Hej!
Någon som känner till några art.nr på Bosch-spridare som flödar över 500ml vid 3bar?
Några som kan passa i en 9000.
Kan kanske få tag på sådana lite billigare då..
M.V.H.
Hej!
Någon som känner till några art.nr på Bosch-spridare som flödar över 500ml vid 3bar?
Några som kan passa i en 9000.
Kan kanske få tag på sådana lite billigare då..
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
0 280 150 791
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Nästa fråga.. Vad sitter dessa på för bil ?Ursprungligen postat av KK
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Någon Porschemodell. 511 cc @ 3,8 bar om jag inte missminner mig.Ursprungligen postat av Weggen
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Men då flödar dem väl inte över 500cc vid 3bars tryck.. ?Ursprungligen postat av KK
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Nej, det tror jag inte att de gör. Men det är de enda Boschspridare jag känner till som används på Porsche och som flödar över 500 cc. Jag tror därför att det är de spridarna som Andreas frågar efter, då de periodvis har varit populära till Saab.Ursprungligen postat av Weggen
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
658 g/min Gasoline
12 Ω
45,8 g
25° spray angle
B 280 434 499/2
Hej !
Knepigt nummer på den spridaren (B 280 434 499/2)
Varför ??
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Tackar för svar KK, boost mfl
Men vad skulle det bli vid 3bar?
Jag vill nog ha en spridare som fixar 500ml vid 3bar...
Men de kan ju räcka...
Vad är det för sprutvinkel orginal på spridarna i b2x4L/R/E ??
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Vad är det för spridare? Vad blir 658g i ml ??Ursprungligen postat av Schäfer
Nån som kör med de i sin SAAB?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Vad är effektmålet och vad har du för hårdvara i övrigt?Ursprungligen postat av Andreas Plars
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Vid 3 bar ska dom flöda 403cc.
Räcker till ca 316hk vid 3bar om man använder ca 80% av max flöde.
Inte med etanol, och jag tror så är falletUrsprungligen postat av Daniel Elsässer
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Bosch Motorsport-saker... Vet inte varför numrena börjar på B.Ursprungligen postat av DrBoost
/2 betyder ju att sista siffran kan vara just två också, beroende på nånting...
http://www.bosch-motorsport.de/deutsch/ ... -table.pdf
Ja, 19t med vassare kammar (9,6 26, 3" från turbo och bakåt, och så vill man ju ha lite marginal.Ursprungligen postat av KK
Så 400ml är ju på tok för lite. (mina idag flödar ju 391)
Tänkte att 500 räcker ju iaf.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Syftar du på "0 280 150 791 " eller?Ursprungligen postat av Daniel Elsässer
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Ojj, blir drygt 800ml . Lite mycket kanske..Ursprungligen postat av Schäfer
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Varför inte köra på Grönisar och 3.8 bars tryck då?
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Hej !
Aha, Motorsport sortimentet, det förklarar allt.
"B"-komponenter är "spezial" eller "protyp".
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Jo, kanske klarar man sig på grönisar och 3,8bars tryck?Ursprungligen postat av Weggen
Då ger de ju 465ml men då kanske pumpen inte riktigt räcker iom ett den ska pumpa given mängd vid 0,8bar högre tryck?
Med spridare som klarar ca 500ml vid 3bar så kan ju pumpen kanske räcka..
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410