Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Vem ska man kontakta på Saab med ALlvarligt problem??

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664

    Vem ska man kontakta på Saab med ALlvarligt problem??

    Hejsan,
    Vem ska man skicka ett email till på saab med ett allvarligt problem?
    Har skicka till företags Infomarton VD, Personal CHef, samt GM Norden AB VD, men ingen tar emot sin epost pga den skicka taillbaka att det kontot inte finns. Har också skickat till info@saabdirect.org men får inget därifrån. På deras hemsida kan man fylla i en blankett om man vill kontakta Saab men den får en URL Server problem. SKandal av Saab i högsta grad. Någon som har förslag? Tackar på förhand,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  2. #2

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354
    Eftersom skriptet via deras hemsida inte fungerade så mailade jag direkt till info@saabdirect.org. Det fungerade med svar därifrån.
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    Hejsan Bengt o Haldrik,
    Bengt - Vi har ringt och vi kom till en receptionist som inte var intresserad det minsa lilla. Hon lovade att återkomma igår men det har inte hänt.
    Haldrik - Jo vi har skickat mejl till dom på info@saabdirekt.org men dom svara inte på våra mejl där.

    Jag tackar så mycket för infon, finns det fler ställen man kan nå någon som är intresserad av detta? Jag tackar på förhand,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Hej,

    Får man fråga vad det är för allvarligt problem det rör sig om?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    KK,
    Jo det är så att bilen (en 00 Saab Aero 9-5 kombi automat) har hakat upp sig på fullt gas på drag, altså att den går på ful gas och fullt laddtryck. Min far körde hem från Bowlingen (han bowlar) i söndags och när han gjorde en omkörning så släppte han gasen när han kom om den andra bilen med den gick på fullt varv och fullt laddtryck. Han tryckte så hårt han kunde på bromsen om körde in till vägkanten och stängde av motorn. När han startade bilen igen så går den rakt upp på fullt varv.
    Mer kan läsas på zatzy,
    http://www.zatzy.com/showthread.php?t=202371
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  7. #7
    Steg 1 SS9000Ks avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 774
    Medlem#
    2723
    Hmm varför inte åka till närmaste Saabversktad?? ..Alternativt bogsera den dit.
    Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    Nu vill jag inte vara sådan men är det något att bråka om? Att en skruv lossnar lär ju inte saab vara ensammen om och eftersom detta förmodligen är extremt ovanligt så vad förväntar ni er att saab skall göra?

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4 953
    Medlem#
    4181
    Ärligt talat så förstår jag varför hon i receptionen inte var så intresserad...Det tror jag inte GM Nordens VD eller Info Vd eller någon annan styrelseledamot är heller.

    Vänd dig till närmsta SAAB-verkstad istället.
    Gixxer 1000 @ 180 hk
    SAAB 9-5 2.0 lpt

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Hej,

    Instämmer med tidigare talare. Fixa bogsering till närmaste verkstad, bilen har väl ändå maskinskadeförsäkring kvar, eller har den passerat miltalsgränsen?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  11. #11
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Har läst tråden på Zatzy, och jag förstår allvarligt talat inte vitsen med att riva upp himmel och jord, och kontakta Robert Collin om "dödsfälla orsakad av skruv för några spänn", innan man pratat med en verkstad!?!
    Hallå
    Går hissen inte ända upp eller
    All makt åt Thengil!

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Har haft samma problem på en -94 9oo 2,3i manuell (förra bilen) - fast där bilen gav full gas när jag frikopplade.
    Detta åtgärdades/försvann t o m på Volkswagen i samband med ett annat ärende, så för mig var det iallafall ingenting värre.
    mvh Johan Kullberg

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 615
    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Har läst tråden på Zatzy, och jag förstår allvarligt talat inte vitsen med att riva upp himmel och jord, och kontakta Robert Collin om "dödsfälla orsakad av skruv för några spänn", innan man pratat med en verkstad!?!
    Hallå
    Går hissen inte ända upp eller
    Marcus, du tog orden ur munnen på mig! Det är väl en självklarhet att man i första hand kontaktar en fackman om man inte begriper sig på systemet själv, och sen kanske funderar vidare om dem nu misskött sig eller begått jordens misstag.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    Jo tack, hissen går ända upp,
    Har varit med bilen på Saab verkstad och *fackmannen* instämmer att detta var det konstigaste han någonsin sett. En vaccum givare hade lossnat och *skall* därmed döda bilen enligt han, INTE gå upp i fullt varv som den gjorde. Han tycker det är helt skum och sa själv att det är för jävligt att Saab inte vill ta tag i detta. Han har själv varit på luren med dom nu. Sen kontakta han en kille på Saab i Tomelilla som ska tydligen ha gått ALLA Saabs tekniska kurser och han har aldrig hört talas om något liknande. Men men, sorry att jag störde och frågade efter en sketen kontakt address,
    alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571
    Citat Ursprungligen postat av Mopack
    Jo tack, hissen går ända upp,
    Har varit med bilen på Saab verkstad och *fackmannen* instämmer att detta var det konstigaste han någonsin sett. En vaccum givare hade lossnat och *skall* därmed döda bilen enligt han, INTE gå upp i fullt varv som den gjorde. Han tycker det är helt skum och sa själv att det är för jävligt att Saab inte vill ta tag i detta. Han har själv varit på luren med dom nu. Sen kontakta han en kille på Saab i Tomelilla som ska tydligen ha gått ALLA Saabs tekniska kurser och han har aldrig hört talas om något liknande. Men men, sorry att jag störde och frågade efter en sketen kontakt address,
    alex
    Nu ska vi inte va tjuriga

    Antar att det lösts sig nu eller?

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    Weggen,
    Jo jag e inte tjurig, men för oss så tyckte vi att detta var ett allvarligt problem med bilen. Jag ber inte STCS att skicka en massa hat mail till Saab inte, jag bara bad om en kontakt address så att jag samt min far kunde kontakta dom eftersom att deras hemsida inte funkar som den ska när man skickar en klagomål. Vad som e viktigt för *Pelle* är kanske inte viktigt för *Johan*, och vise versa. Och jag är ingen Saab hatare inte, jag har alltid tyckt om Saab samt att min familj har haft Saab sen tidigt på 80talet, jag bara tycker att när en verkstad säger att det är super mysko och verkstaden själva inte får kontakt med Saabs ledning så tycker jag att det finns brister i Saabs ledning, men det är bara min åsikt. Jag hoppas att ingen tar illa upp med det jag sa, det är bara min åsikt om denna situation och jag personligt tycker inte Aftonbladet mm ska involveras, jag bara ville att Saab skulle höra av sig tillbaka till oss eller i allfall dom 2 verkstäder vi varit hos som har försökt få kontakt med Saabs ledning för att dom själva tycker detta är helt fel hur bilen beter sig samt att den ska göra tvärtemot vad den gjorde (dvs stängas av istället för att gå på fullt varv). Men nu ska jag inte tråka ut er mer, ha d så bra o kör försiktigt gott folk,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Hej Alex,

    Den på det här forumet som kan hjälpa dig kallar sig "Dr. Boost". Det han inte kan om Saab är inte värt att veta.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    Hejsan KK,
    jag tackar för infon, jag ska kanske skicka iväg ett PM till han när jag har samlat ihop alla min frågor Tack så mycket,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 800
    Jag måste bara säga att jag förstår att du tycker att det är ett allvarligt problem. Visst, felet är kanske bagatellartat rent mekaniskt, men likförbannat är det en av de sista sakerna man vill ska hända när man är ute och kör.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 375
    Citat Ursprungligen postat av Blå 900
    Jag måste bara säga att jag förstår att du tycker att det är ett allvarligt problem. Visst, felet är kanske bagatellartat rent mekaniskt, men likförbannat är det en av de sista sakerna man vill ska hända när man är ute och kör.
    Håller helt med!

    Mvh 170KJ
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

Liknande ämnen

  1. "fel nyckel kontakta verkstad" Saab 95 Aero -04
    Av Lagoona i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 21:59
  2. Kontakta Saab för lev.spec på viss bil?
    Av Weggen i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 17:49
  3. Allvarligt fel på motorn ??
    Av Gare1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 11:29
  4. Har Saab backat i säkerhet, allvarligt?
    Av Långmilare i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 00:47
  5. Saab tiger om allvarligt motorfel!
    Av dannyz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 01:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •