Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: AERO och sport edition 185hk

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    5

    AERO och sport edition 185hk

    Är det stor skillnad mellan en saab 9-3 aero och en sport edition 185hk -02?0-100 till exempel.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 713
    Har inga fabrikssiffror om det var det du var ute efter.
    Men det är marginellt, om man nu inte är oerhört duktig på köra 0-100


    Mvh

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Har inga fabrikssiffror om det var det du var ute efter.
    Men det är marginellt, om man nu inte är oerhört duktig på köra 0-100


    Mvh
    OK.Aeron är väll typ 30000kr dyrare beg än sport edition.Är det värt pengarna?

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 341
    Citat Ursprungligen postat av HR
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Har inga fabrikssiffror om det var det du var ute efter.
    Men det är marginellt, om man nu inte är oerhört duktig på köra 0-100


    Mvh
    OK.Aeron är väll typ 30000kr dyrare beg än sport edition.Är det värt pengarna?
    Om man jämför vad man får för pengarna så tycker jag det i alla fall.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    264
    Citat Ursprungligen postat av HR
    OK.Aeron är väll typ 30000kr dyrare beg än sport edition.Är det värt pengarna?
    Det sitter så mycket fina grejer på och i en 9-3 Aero (-01/02 alltså) så valet är enkelt! Toksnygg bil både på in och utsidan medans en sportedition känns aningen tråkig!


    edit: Men i denna forumsdel kanske vi snackar motor

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    2 272
    Sitter ju tillexempel olika turbos på dom t25 på sporten td04 på aeron.
    Ska du snåla så är väl de billagste alternativet ng 900 med viggenoptik. De som skije 9-3 sport och ng 900 icn.
    9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
    Ng 9-3 2,0T -05 ss

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 141
    Citat Ursprungligen postat av MgnusH
    Sitter ju tillexempel olika turbos på dom t25 på sporten td04 på aeron.
    Ska du snåla så är väl de billagste alternativet ng 900 med viggenoptik. De som skije 9-3 sport och ng 900 icn.
    Sitter inte T25 agg i 9-3 sport edition utan GT17. Jag har en sådan 02:a tycker det är en mkt. fin bil. Lagom diskret kjolpaket, kolfiberpanel, fräsigt turbo emblem tryckt i lädret i stolarna. Har ett Maptun steg 1 i min o den går jämt med 9-5 aero M02->.
    Skillnaden i acc. är nog intre så jättestor. Klart att aeron e rappare.

    Edit: Blev tveksam nu ang. de med GT17, kanske bara var 9-5 med T7 som hade den? Läste turbo alternativen i FAQ o där verkade det ju som att de skulle vara en T25 av ngt. slag även i T7 9-3.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av danielk
    Citat Ursprungligen postat av MgnusH
    Sitter ju tillexempel olika turbos på dom t25 på sporten td04 på aeron.
    Ska du snåla så är väl de billagste alternativet ng 900 med viggenoptik. De som skije 9-3 sport och ng 900 icn.
    Sitter inte T25 agg i 9-3 sport edition utan GT17. Jag har en sådan 02:a tycker det är en mkt. fin bil. Lagom diskret kjolpaket, kolfiberpanel, fräsigt turbo emblem tryckt i lädret i stolarna. Har ett Maptun steg 1 i min o den går jämt med 9-5 aero M02->.
    Skillnaden i acc. är nog intre så jättestor. Klart att aeron e rappare.

    Edit: Blev tveksam nu ang. de med GT17, kanske bara var 9-5 med T7 som hade den? Läste turbo alternativen i FAQ o där verkade det ju som att de skulle vara en T25 av ngt. slag även i T7 9-3.
    Ok,större turbo på aeron.Är det likadan turbo på 185hk-150hk,och är det såkallad lättrycks turbo?

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 650
    samma aggregat men olika tryck. 150hk=ltt, samt ingen tryckmätare..
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

Liknande ämnen

  1. Uppdatera 9-5 2,3t Sport Edition -00 till Aero
    Av CosmicAeroWagon i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 21:49
  2. 9-5 Sport Edition???
    Av Peter972 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 15:14
  3. SAAB 9-5 5D Sport Edition -01
    Av storsa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-17, 23:26
  4. 9-3 Sport Edition
    Av Linslus45 i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-07-22, 11:40
  5. Fråga om Sport Edition.
    Av stammler i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-16, 09:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •