Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Nyare saab stereo i og93?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    49

    Nyare saab stereo i og93?

    Tjenare! är lite trött på att inte kunna spela mp3skivor eller koppla in min mp3 spelare i bilen så funderar på olika lösningar..

    Tänkte bara höra vad ni säger om att koppla in en nyare saab orginalstereo? skulle det passa? jag har alltså en 9-3og -00 och ska ha in en nyare stereo som då läser mp3 plus har någon form av utgång för mp3 spelare..

    Tackar för svar
    og9-3 aero -00

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det skulle kanske gå, men det lär nog bli en _massa_ jobb. Det är ju enklare med en eftermarknadsstereo. Det finns ju adaptrar från Backe som gör att man kan använda rattknapparna till någon annan stereo.
    Jag kör med bandare i min istället för CD-spelare (har växlare i bagaget) och har en kassettadapter till iPodden. Ljudkvaliteten är klart godkänd och fördelen är ju att man har kvar originalstereon och den kommer bryta iPodden om det kommer trafikmeddelanden.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    49
    Det är kanske sant. Men tycker det är så fult med enkel DIN stereo, och en dubbel DIN kostar en bra slant om man vill ha bra skit. Och kasett har jag inte. Och FM sändare är inte bra nog, trots att jag har den dyraste jäveln ja kunde hitta :P
    og9-3 aero -00

  4. #4
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174
    Den enda stereon som skulle passa från saab är en navigationsenhet från 2005> Det är en hel del att bygga om, men det blir bra när det är klart.

    Fast svårast är nog att få tag på en beg huvudenhet.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    49
    okej. Vad mer specefikt är det som behövs moddas? Har du möjligvis gjort det själv och har någon bild på resultatet?
    og9-3 aero -00

  6. #6
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174
    Citat Ursprungligen postat av wasse
    okej. Vad mer specefikt är det som behövs moddas? Har du möjligvis gjort det själv och har någon bild på resultatet?
    Kolla i signaturen, i min projekttråd och garaget finns bilder!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    203
    Är oxo nyfiken... Vad är det som behövs moddas? Och hur mycket kostar en beg navienhet på ett ungefär?
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615
    Jag har för mig att enheten är riktigt dyr som orginal ersättningsdel. BEgagnad vet jag inte vad den kan vara värd tyvärr.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    49
    ja ny kostar den säkert upp åt 15-20000.. såg en begagnad för ett tag sedan på blocket för 6-7000 om jag inte minns fel. Så billiga är väl dumt att säga att dem är
    og9-3 aero -00

  10. #10
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174
    Citat Ursprungligen postat av wasse
    ja ny kostar den säkert upp åt 15-20000.. såg en begagnad för ett tag sedan på blocket för 6-7000 om jag inte minns fel. Så billiga är väl dumt att säga att dem är
    Ny kostar 67 000:-
    Beg 5-8000:-

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    49
    67 000? dam det är ju vansinne!
    og9-3 aero -00

  12. #12
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Beror nog på att det är så enkelt att bygga in den i 9-5orna eftersom den egenligen inte behöver skit för att funka (jaja, inte helt sant, men i jämförelse med 04:ans navi) så om de inte satte ett "avskräckande" pris på den så skulle de inte kunna få fram tillräckligt många. Kan ju vara så att om man verkligen hade en som var kass så kan man nog få ett annat pris (inbytesdel).

Liknande ämnen

  1. Överhettad stereo Saab og93 T200
    Av Wivallius i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 08:56
  2. Orginal stereo till Mp3 i og93?
    Av Gulingen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 07:18
  3. stereo byte mot nyare ???
    Av GARION.001 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 13:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •