Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Race Crew

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379

    Race Crew

    Tjenare !

    Varje säsong så ropar jag efter mer personal till Race Crew.
    Detta för att de som medvarkar ska få en uppgift under dagen men ändå inte låsa upp sig hela dagen. Hoppas att ni förstod vad jag menar. Idag är det några eldsjälar som alltid ställer upp. Ju fler som gör några enstaka uppgifter dessto mindre behöver varje individ göra.

    Tanken var att Race Crew även ska verka som en plantskola till styrelsen. Dvs att man börjar medverka i liten skala och känner efter om det är något som man kan tänka sig göra lite mer av. Det är ju inte lätt att bara plocka in någon utifrån som ingen känner och sen ska allt flyta på. Visst kan man göra så. Men för allas parter så känns det som att om man jobbat tillsammans lite grand så blir övergången lättare. Givetvis så kan man fortsätta att ta på sig mindre uppgifter inom Race Crew om man så vill.

    Vi märker ju att det varje år är någon i styrelsen som kan tänka sig att stiga åt sidan till förmån av nya friska tag. Man blir utbränd, tappar fokus och kan även känna att man inte längre tillför något.

    För mig personligen så var förra året inte en höjdare. Mitt privatliv var helt upp och ner och det är det till viss del än. Men jag är på bättringsvägen tack vare många goa, glada och trevliga klubbmedlemmar. Tack förresten alla ni som stöttade med PM, mail och telefonsamtal. Även inom styrelsen så var inte stämmningen på topp. Av olika anledningar som vi idag har lagt bakom oss. Idag är det glada miner och vi ser alla fram emot året som ska komma. Men tillbaka till det andra.
    Förr eller senare så känner man att man inget har kvar att ge. Då skulle det kännas bra att lämna över till någon som man känner lite och har jobbat lite tillsammans med. Nån som känner till på ett ungefär vad som krävs och behövs av en.

    Kan säga att det är nog inte allt för många som inser hur mycket tid och engagemang vi lägger ner. OBS, detta är ingen klagan. Bara en lite förklaring . Men detta gör man gladeligen då jag i alla fall finner hela arbetet mycket givande och roligt. Jag stormtrivs att hålla på med styrelsearbetet och jag vet att den dagen jag slutar så kommer det inte vara någon större glädjedag för min del i alla fall. Men man måste inse att man ska inte bara sitta kvar för sakens skull. Det kan finnas nån som kommer att göra arbetet bättre än vad man själv lyckats med.

    I år är det omval för min del och man får väl ta sig en funderare efter sommaren om man är värdig att fortsätta eller ej.

    Men hur som helst. Nu tappade jag fokus igen

    Jag vill bara säga att OM det finns NÅGON där ute som känner att han/hon bara vill prova på att jobba lite på våra träffar så hör gärna av er. Jag lovar att inte allt för stora krav kommer att ställas. Ni bestämmer själva tillsammans med Race Crew ansvarige (Marcus Nottemark) hur mycket och vad ni vill göra under dagen. Känner ni sen efter dagen att detta var inget för er så meddela bara detta till honom. Känner ni tvärtom, att detta var ju skitkul så säger ni även det. Då medverkar ni i race Crew så länge ni själva önskar så. Meddela bara när och om ni vill sluta så att vi vet vilket. Lovar att ingen blir sur över det.

    Tänk att ni kan inte komma närmre banan än när ni är funtionärer
    Man träffar nya personer inom klubben som man kan bli riktigt bra vänner med när man tex står flaggvakt. STCS är omtalat för sin goda kamratskap av andra klubbar. Jag vet tom personer som valt att köpa Saab istället för annat märke just pga den goda gemenskapen vi har inom klubben. Detta ska vi vara både glada och stolta över. Det är jag i alla fall.

    Nu hoppas jag att alla kommer att medverka så mycket som möjligt i sommar och detta med glada miner


    OBS ! Detta är ett rop på hjälp. För att inte bränna ut de som jobbar inom Race crew idag. Om de skulle bli färre så får vi ta till andra metoder så som att tex plocka ut flaggvakter vid entrén när ni kommer till träffarna. Och det är ju så mycket roligare om man gör något som man vill och inte något man blir tvingad till. Eller hur ?

    Väl mött och maila gärna Race Crew ansvarige om ni nu känner att ni vill prova på detta. Om så bara på en träff. bara ni meddelar NÄR ni vill sluta.

    Här kommer jag att lägga in e-mail till race Crew ansvarige. Men detta är under uppdatering just nu så kolla tillbaka igen senare.

    Mvh Johan S 264
    Ordf STCS
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 418
    Precis som Sonesson skriver är det riktigt kul att vara flaggvakt!
    Jag stod på kinnekulle förra året och det va himla kul, speciellt då jag o MrZ hamnade på "rätt ställe"



    PS. Orkar du så röstar jag på omval



    Om du sparkar en tiger i baken, bör du vara beredd på att handskas med dess käftar

Liknande ämnen

  1. P-A med crew?
    Av Sasse i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 00:16
  2. Race kat
    Av LG i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 15:15
  3. Förslag ang Race crew/flaggvakter!
    Av Mats 2720 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 21:11
  4. Race..
    Av skidbona i forum Allmänt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 13:55
  5. Race!!!
    Av torbo90 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •