Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: besiktining

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14

    besiktining

    skall besikta min saab 9-3 aero -03 snart och bilen är chippad, är det något dom slår ner på besiktningen......chippningen innebär ju en ökning av hästkrafter från ca 210-255 hkr.
    kör 9-3 Aero -03

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 943
    Medlem#
    Dolt
    Om besiktningsmannen upptäcker att bilen överstiger den för bilen angivna effekten så kan du bli ålagd att återställa till ursprungligt skick. Alternativt så bryr dom sig inte över huvud taget i besiktningshallen. Beror på om man har tur eller inte egentligen.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 425
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Om besiktningsmannen upptäcker att bilen överstiger den för bilen angivna effekten så kan du bli ålagd att återställa till ursprungligt skick. Alternativt så bryr dom sig inte över huvud taget i besiktningshallen. Beror på om man har tur eller inte egentligen.
    beror väl även lite på vad det är för nått som är under huven.

    steg1-2 kan jag ju inte tänka mig att de skulle bry sig om såvidare det inte är en riktigt sur gubbe man får.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14
    har chippat bilen vid its fun i sthlm, uppskattad effekt mellan 250-260 mot 210 som är original.....borde inte bli några problem tycker jag
    kör 9-3 Aero -03

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 478
    dra säkringen till apc så går bilen bara på grundladd.Har haft chippade bilar i sex år med många besiktningar men aldrig åkt dit
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 425
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av aeromagnus
    dra säkringen till apc så går bilen bara på grundladd.Har haft chippade bilar i sex år med många besiktningar men aldrig åkt dit
    funkar väl inte på T7/T8 bilar..

    är väl en slang man ska klämma ihop eller nått för annars så sätter de felkod.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    452
    Känns inte som att han märker att den är chippad under den lilla testrundan han kör så det ska nog vara lungt. Den är ju inte tokslö i originalskick så.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    14
    nej men det syns på laddtrycksmätaren att den laddar mer än vad den gör original....
    kör 9-3 Aero -03

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 425
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av NiV3Rt
    Känns inte som att han märker att den är chippad under den lilla testrundan han kör så det ska nog vara lungt. Den är ju inte tokslö i originalskick så.
    beror nog helt på vem man får på besiktningen...

    När jag var inne och besiktigade min Turbo så körde han och verkligen kollade på instrumentpanelen hur nålen gick, dock så var ju den bilen helt org.

    När jag var inne och besiktigade min 2,3i så visste killen inte ens om de skulle va turbo i en sånn bil då jag fick den frågan...

    Så de skiljer väldigt, vissa kan inget och vissa kan väldigt mycket, så har man otur och får någon som vet hur han ska kolla och har en dålig dag så kan det mycket väl skita sig.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Brister på besiktining
    Av bjornhen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 14:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •