Bestämde mig för att göra en liten uppdatering på min 9000T -88a, har sen tidigare 3" system och moddad APC samt lite annat krafs.
Fick höja GLT redan vid avgasbygget.
Bytte turbo (org. fast renoverad) samt till Kina IC,
passade på att byta alla tryckslangar / rör till 2.5" (svetsade).
Tog tryckklockan från min turbo då jag upptäckte att anslutningen på den andra turbon var knäckt (böjd).
Innan dess har jag inte haft några problem att ställa laddet via min dosa som är kopplad till APC´n med 2st vridbara pottar.
Men nu efter monteringen så vägrar den att ladda mer än 0.5-0.6bar oavsett hur jag ställer pottarna.
Monterade T-kors på slangen till tryckklockan och då laddar den utan problem 1.0 - 1.2 bar.
Men det känns fortfarande för lite då turbon brukar skena iväg ordentligt??
Har dubbelkollat magnetventilen och jag kan tyvärr blåsa via R anslutningen, inte mycket men om jag tar i så kan jag blåsa / suga i röret.
Kände på tryckklockan innan monteringen och den kändes OK, fick ju ta i för att kunna öppna WG.
Men det känns lustigt att den ändå inte vill ladda högre då MV kopplas med T-kors.
Någon som har ett tips?
Spikdioden tänds bara vid på / av på tändningen.
Har testat en annan APC med samma resultat.