Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Saab Audiogateway?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    41

    Saab Audiogateway?

    Tjo!

    Har en del lull-lull på min 9-3a, och hittade något häromdan som såg intressant ut. Jag har bluetooth inbyggt i bilen, och det finns en funktion som heter Saab Audiogateway.

    Någon som har koll på vad man kan använda den till? Kör idag musiken i bilen via aux i mittkonsolen, men det vore ju sjukt smidigt om man på något sätt kunde pressa ut musiken från mobilen, via bluetooth till stereon

    Har försökt fippla i mobilen och se om man kan överföra ljudet till bilen, men det kanske inte är det audiogateway är till för...

    //Christoffer
    Saab 9-3 SS 2.0t -05

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Saab Audiogateway?

    Citat Ursprungligen postat av Gis
    Tjo!

    Har en del lull-lull på min 9-3a, och hittade något häromdan som såg intressant ut. Jag har bluetooth inbyggt i bilen, och det finns en funktion som heter Saab Audiogateway.

    Någon som har koll på vad man kan använda den till? Kör idag musiken i bilen via aux i mittkonsolen, men det vore ju sjukt smidigt om man på något sätt kunde pressa ut musiken från mobilen, via bluetooth till stereon

    Har försökt fippla i mobilen och se om man kan överföra ljudet till bilen, men det kanske inte är det audiogateway är till för...

    //Christoffer
    Kan det möjligen vara så att det du söker står på denna sida?

    http://www.anycom.com/products/bluetoot ... ab=support
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    41
    Nja, det vet jag väl inte... Det jag vill veta är vad jag kan åstakomma med Audiogateway.... Vad den fyller för funktion.... Och kan jag använda bluetoothen i bilen till något vettigt?

    Har googlat efter detta, men hittar ingen relevant information...
    Saab 9-3 SS 2.0t -05

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487
    Finns en manual till den här: http://files.anycom.com/documents/manua ... manual.pdf

    Dock på tyska men där måste det stå något användbart tycker jag
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    41
    Den fanns på englska också.

    Denna förklarar ju dock bara ANYCOM Audio Gateway. Det är ju en separat dosa man köper till för o köra överföring av ljud via A2DP, men den överföringen kan jag ju göra med en någorlunda modern mobiltelefon som har bluetooth.

    Kan väl knappast behöva denna externa dosa kopplad till mobilen för att kunna använda den audiogatewayfunktionen i bilen?
    Saab 9-3 SS 2.0t -05

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Jag gjorde ett snabbt försök från datorn med BT mot bilen utan resultat. Men som sagt bara ett snabbt test. Skall prova igen....
    Man lär så länge man lever.

  7. #7
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Saab Audiogateway?

    Citat Ursprungligen postat av Gis
    Tjo!

    Har en del lull-lull på min 9-3a, och hittade något häromdan som såg intressant ut. Jag har bluetooth inbyggt i bilen, och det finns en funktion som heter Saab Audiogateway.

    Någon som har koll på vad man kan använda den till? Kör idag musiken i bilen via aux i mittkonsolen, men det vore ju sjukt smidigt om man på något sätt kunde pressa ut musiken från mobilen, via bluetooth till stereon

    Har försökt fippla i mobilen och se om man kan överföra ljudet till bilen, men det kanske inte är det audiogateway är till för...

    //Christoffer
    Det går tyvärr inte, det enda som går är att få ut telefonljudet till ett bluetooth headset.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •