Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: TT problem

  1. #1

    TT problem

    Har byggt i hopp en 9-5 -99 2,3 med följande spec td04 19t/7, 3" med 100cels, cobra tryckrör Ic bytta, allt balanserat, smidda JE kolvar. simens Dekra 630cc, bränslepump, B202 kammar in 750922 ex 1255440.

    Efter inkörning 100 mil med org. program skulle vi börja mappa bilen men turbon spolar inte upp om man väntar länge når den ett tryck på max 0,8 bar.
    Backventilerna är täppta och skall bytas men det blir inget tryck även om man tar bort R slangen. Sedan vill motorn inte gå ordentligt på tomgång och kan även bryta tändningen mitt i ett svep. Bytt alla slangar, bytt vevaxelgivaren, inga felkoder.
    Bilen ger 230 hk 310 nm vid 0,4bar. Upplever också att det blir väldigt högt undertryck vid motorbroms ca 0,3bar mer än tidigare.
    Är det någon som har exakt instälning av dessa kammar i en T7 motor? När jag monterade kammarna satte jag dem efter gula punkterna och märkning så noterade jag att kammarna släpade lite, och nu med motorn i så när jag testar så om jag sätter kammarna på märkningen så hammnar veven före eller efter sin org märkning ungefär lika mycket, Kan det likförbanat vara en kugg fel nere på veven eller ska de släpa lite med org drev?
    Vad mer ska jag kolla?

    Mvh Thomas A

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 143
    Medlem#
    2555
    Kammar så skulle jag välja antingens T5 eller 268/9.6 men då klocka in dom sistnämnda lite fint ((=

    Sen är det upp till din mappare.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 101
    Var det samma problem med laddtrycksuppbyggnad även med orginalprogrammet?

    Jag skulle gissa att ni har klockat kammar fel.
    Signatur...

  4. #4
    Jo är inne på att kammarna spökar. Bestält justerbara drev nu så jag åtminstone kan sätta dem exakt i orginalmärning. Men skulle vilja ha tag i exakta gradantal till dessa kammar så jag kan klocka in dem.

    Den var seg även med orginalprogrammet.

    Varför är T5 ans att föredra? Sammma lyft 8,65 samma duration på insug 246 grader och något högre på exthaus 252 grader. Resten borde bara vara en instälningsfråga. Igentligen skulle man använda 2 avgaskammar.

    Tack för hjälp! hoppas på fler infallsvinklar och taiming instruktioner av kammar.

    MVH
    Thomas A

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •