Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 900 -94, vad är det för typ av kontakt?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    3

    900 -94, vad är det för typ av kontakt?

    Hejsan

    Jag har en 900 -94 som det sitter en kontakt för anslutning till felkodsläsare. Nu undrar jag vilket system Saab använder på denna bil.

    Är det standard OBD2 eller är det något annat?

    Har plockat bort ratten för byte av mätare och då tändes SRS lampan, tänkte kolla om man kan skaffa egen utrustning för att gå in och släcka den.

    /ZerQ

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 895
    nä tyvärr så är det Tech 2 som gäller när det är SRS släckning. A och O är att inte röra tändningsnyckeln när något är demonterat.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    3
    hmm, så man kan inte göra det själv... *suck* Saab versktaden i min stad skulle ha 1200kr för att gå in och släcka den.

    Var så illa tvungen att kolla upp att det fungerade, fick tag på mätare som var glapp så ville kolla att det fungerade innan jag monterade ihop delarna igen. Därav tändningen...

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 747
    Något OT och om inte annat lite för sent för trådskaparen: Måste verkligen ratten bort för att byta instrumenthus på NG900?

    http://photo.platonoff.com/Auto/2005...ument_Cluster/

    Edit: ZerQ>> Skriv in hemort i din profil (under inställningar) så kanske du får tips om billigare alternativ i ditt närområde.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    3
    Nopp det behövdes inte men det upptäckte jag först efter att jag hade gjort det...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •