Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 79 av 79

Ämne: Någon som provat Solarplexius?

  1. #61
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907

    Någon som använder Solarplexius ?

    Måste tona mina fönster på min 9-5. Och tänkte fråga om någon använder det,samt är det lika snyggt och mörkt som när man lämnar in på firma och sätter ditt film?

  2. #62
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Knappast lika snyggt. Inte från insidan iaf, men från utsidan är det inte så lätt att se någon skillnad om man inte tittar noga.
    Det som är fördelaktigt är ju att det är lätt att ta bort. Jag fick en komplett uppsättning som jag satte på morsans og9-5, funkar finfint.

  3. #63
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Får kolla vad det kostar på firma med riktiga grejer. Vill dock ha på fram dörrarna oxå men det gillar inte bes och segt att byta rutor inför varje bes

  4. #64
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Har hört mig runt och någon solaplexius blir det inte. Får pris från seriös firma nästa på snygg mörk toning så kör på det.

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #65
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Tyrkfles-Nisse? Vad menar du...
    Berätta gärna vad du väljer och hur det blir, samt kostnad. Nyfiket
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #66
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Hörde mig för kring solaplexius och nr 1 är att man kan ej köra ner fönsterna nr 2 blir lätt en glipa mellan fönster och solaplexius och därav svårt att bli av med imma nr 3 var att det ej det värst snyggt inifrån nr 4 tror man ej kan välja hur mörkt man vill ha. Har kolla på 2 firmor och den ena tog 3000kr för 5rutor och den andra tog 4200. Och får svar på den sista nästa v och hoppas kunna göra en bra deal så återkopplar kring pris

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #67
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Imma kan bli problem ja, men om man gör riktigt rent innan så brukar det hålla sig borta. Nej, man kan inte rulla ner fönstren om man sätter det på bakdörrarna, var det verkligen någon som trodde det?

  8. #68
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Jag kolla inte så noga hur man satte dit dom och med vad men efter kolla på solaplexius egna video så fattar man att det inte går hehe. Även om acc funkar så vill man väl kunna köra ner fönstret så att dom lyckas sälja detta är bra gjort

  9. #69
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Fast de flesta väljer nog att sätta Solarplexius runt bagageutrymmet på en kombi. För bakdörrarna, mer tveksamt. Iofs är det väl rutor man i princip aldrig tar ner.

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #70
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Barnen tar ner dessa rutor.

  11. #71
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Inte om man som förälder använder den där lilla knappen fram

    3 användare gillar detta inlägg



  12. #72
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Det är inte så att du jobbar på solaplexius hehe

  13. #73
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Haha, nä, verkligen inte. Det jag dock är allergisk mot är toning som inte är hundra. Jag köper hellre en bil som det sitter solarplexius i än bilar med toning som börjar släppa. Då kan man ju bara slita bort skivorna lätt.
    Den stora frågan är ju varför man vill ha toningen. I fallet med morsans bil så handlar det ju om att hon har hundar i bagaget och det blir mycket skönare för dem om inte solen gassar. Att betala dyrt för en toning var inte att tänka på när jag kunde få en uppsättning solarplexius gratis.
    Skulle man göra det för utseendet så är ju inte solarplexius till närmelsevis lika snyggt som en bra ditsatt toningsfilm.
    Kollar man runt på skrotarna så är det nog inte så svårt att hitta en uppsättning solarplexius för bagagetutrymmet.

  14. #74
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Gyllis Visa inlägg
    Barnen tar ner dessa rutor.
    Det är nog fler som gör. Snabbaste sättet att genomvädra brukar vara att ta ner rutoena höger fram & vänster bak om man har som krav att som förare inte blåsa bort själv.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  15. #75
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Fast de flesta väljer nog att sätta Solarplexius runt bagageutrymmet på en kombi. För bakdörrarna, mer tveksamt. Iofs är det väl rutor man i princip aldrig tar ner.
    Antagligen. Köpte en 9-5 av en som tagit bort hatthyllan och "ersatt" med kraftig toning. Rätt smart.

    Visst kan man se in ändå, men det är inte det mest irriterande när man har 2st kombi varav den ena har mörk toning och den andra är utan. Det är lätt att tro att man inte har någon bil bakom, bara för att toningen är så mörk att man inte ser någon. Men det är ju knappast speciellt vanligt. Jag kör normal utan toning, damen med toning. Så det drabbar ju bara mig.

    Men tips om snygg toning på en Carbon Grey 9-5 skulle ju vara intressant...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  16. #76
    Grundladd JKDesigns avatar
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    463
    Medlem#
    11896
    Man kan även Tona själv i önskad mörkhet, glöm inte det

    Ca 500 - 700kr för färdigskuren film

    Solarplexius och sån film som är demonterbar(soyafilm tror ja dom heter) går bort i min mening. Man ser helt enkelt inte klart ut genom rutorna.

  17. #77
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Fast det är just sån "kan själv"-toning som får en att backa när man skall köpa en beg bil. Förr eller senare börjar det bubbla upp och se för jävligt ut, och det är ju ett litet h-e att få bort skiten.

    Ta bort hatthyllan i en 9-5sc är korkat om man inte måste ha grejer där. Jisses vad mycket mer buller man får in i kupén. Ett bra trick är ju att ljuddämpa undersidan på hatthyllan istället så det blir tystare.

  18. #78
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Fast det är just sån "kan själv"-toning som får en att backa när man skall köpa en beg bil. Förr eller senare börjar det bubbla upp och se för jävligt ut, och det är ju ett litet h-e att få bort skiten.
    Jo ofta visar sig ju "kan själv" snarare bli "försökte själv" de första gångerna.
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Ta bort hatthyllan i en 9-5sc är korkat om man inte måste ha grejer där. Jisses vad mycket mer buller man får in i kupén. Ett bra trick är ju att ljuddämpa undersidan på hatthyllan istället så det blir tystare.
    Eftersom jag oxo kom fram till att hatthyllan kvar var bättre, blev det så. De få gånger den måste bort pga stor last, kan man täcka med filt el likn.

    Tips på ljuddämparmatta istället då...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  19. #79
    Grundladd JKDesigns avatar
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    463
    Medlem#
    11896
    Hänger extremt mycket på installatören och det är således installationstiden man får betala för. Den "proffsfilm" jag använt har varken lossnat eller bubblat sig.

    Men förstår vad du menar, finns ju ofantligt många som kör runt med "spindelnät" i bakrutan för att man inte kan installera solfilm.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •