Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 79

Ämne: Någon som provat Solarplexius?

  1. #41
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Citat Ursprungligen postat av Hannnes
    okej,det är så illa,vad är prislappen ungefär för en toning av 9-3sc -06 ?
    Det är min erfarenhet tyvärr.

    Beror nog precis på vilken firma man anlitar, ring runt och fråga där du bor är nog det enda tipset jag kan ge.

  2. #42
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Har en uppsättning Solarplexius till en 9-5 SC -00 stående i garaget.
    Som någon sa, dom skramlar och väsnas. Sikten tyckte jag var rätt ok dock, ingen större skillnad mot vanlig toning.
    Gav 500:- för solarplexius och för dom pengarna är det ok, men blir det dyrare än så så skulle jag satsa på riktig toning istället.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #43
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 042

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    För en kombi brukar priset ligga runt 3500 för solfilm.
    Gone country....

  4. #44

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Har solarplexius i bilen nu och har faktiskt aldrig varit med att de skramlar eller liknande.

    Dock tror jag att du blir mest nöjd med solfilm i slutändan, känns som att fler väljer det..
    Saab 9-5 2,3t -01

  5. #45
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Har också solarplexius i min brukskombi, inte ett skrammel eller knäpp överhuvudtaget. Det enda jag skulle kunna gnälla över är att de är liiite väl mörka kvällstid. I övrigt är jag jättenöjd, en stor fördel är att jag kan plocka bort toningen på den mörka årstiden!
    Mvh Christian

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    332

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Har med solaplexius i min kombi. Satt i när bilen köptes. Skramlar heller inte. Men tror han som satt dit det ( eller hon) Har använt fler fäst tappar eller vad det nu kan kallas.
    Om jag ska klaga något om dem, så är det det att jag har ju hundar o om dem sitter kvar i bilen så här års om man springer in o handlar eller något, så immar det mellan rutan o plexi skivan. O det syns från utsidan o tar en bra stund att försvinna igen. På sommaren funkar det bra
    Dock så har ju jag även på dem bakre sido rutorna, så det går ju inte att hissa ned rutorna.
    så det är ju en klar fördel med film på så sätt
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

  7. #47
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Har haft solarplexius i min NG900 när den kördes, visst var det ordentligt insynsskyddat och bra solskydd men som sagt så knarrar det och knakar lite mellan värmeskillnader... och över farthinder . Ser gul orange typ ut från insidan.

    Funderade på det till min 9-5a men köpte http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... ilm-39320/ ist. Var mycket lätt att sätta dit och att ta bort om det blev fel. Minus var att det gärna drog till sig damm när det inte far blött innan man satte dit dem på rutan. Föreslår att man klipper den och INTE skär.

    Marz

  8. #48

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Jag betalade 2900kr för toning med 5års garanti och kvitto till min 9-5 kombi

  9. #49
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    48

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    3500kr kostar det att tona en kombi här i Karlskoga, där jag bor. Fördelen med vanlig solfilm är att du även har en extra säkerhet om nåt skulle hända med rutan. Exempelvis om du råkar slå igen bagageluckan mot nåt kantigt och rutan spräcks, då har du inte en miljon glasbitar över allt, nej allt sitter kvar och hålls samman av solfilmen.

    Du har även större möjlighet att få annan färg och annan grad av toning om du väljer vanlig solfilm.
    Erik Hellzén [9-5 SC Vector Griffin 2,3t BioP -09]

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Borås
    Inlägg
    139

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Ska du satsa något på ljud i bilen så ska du absolut inte ha solar plexus då det kommer vibrera när du spelar. Men visst det är dyrt att tona men helt klart värt det jag fick ge 2400 för min 9-3 och då var det utan "kvitto"

  11. #51
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Väcker denna tråden lite då jag själv funderar på att skaffa solarplexius till min 9-5a.

    Hur ser det ut när man kollar på en bil med detta, syns det att det är extra plastskivor ditsatta eller är det svårt att skilja det mot vanlig toning?
    Priset verkar ju helt Ok, 1270kr för allt till min 9-5a, toning är ca 3 gånger så dyrt.

    Tanken är solskydd för barn i baksätet, ger det ändå dräglig syn ut?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  12. #52
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Fick mitt kit idag, sådär halvnöjd faktiskt.
    jag har bara köpt bakrutan och de små rutorna i dörren då jag tankte ha film på rutorna i dörrarna för att kunna veva ner fönstret vid behov.

    De små rutorna kändes som de var en aningens förstora längst upp, nertill passade dem jättebra, men de går inte riktigt 100 intill där uppe.

    men bakrutan är det som drar ner hela betyget, jag trodde i min enfald att pastskivan skulle ligga närmre glaset, men det blir ca 2cm glipa mellan rutan och plastskivan i mitten på rutan när allt är uppspänt, det ser därmed lite kosntigt ut då värmeslingorna i bakrutan reflekteras i plastskivan och man ser att det är mellanrum, jag lyckas inte få till det på nått annat vis så det ligger mer an mot rutan, det ligger ju rätt till runt hela fönstret, bara på mitten plastskivan inte följer med rutan helt.

    kanske funkar bättre i en 9-5 kombi än en 9-5 sedan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #53
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    332

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Har ju en kombi o har faktiskt inte tänkt på om det är så mycket mellanrum. Men Skulle man inte kunna ta en eller ett par bitar dubbelhäftande tejp på mitten o trycka till. Finns ju helt genomskinlig sådan. O borde inte synas. Kanske?
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

  14. #54
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Citat Ursprungligen postat av RogerWWWW
    Har ju en kombi o har faktiskt inte tänkt på om det är så mycket mellanrum. Men Skulle man inte kunna ta en eller ett par bitar dubbelhäftande tejp på mitten o trycka till. Finns ju helt genomskinlig sådan. O borde inte synas. Kanske?
    nej det går inte, det går inte ens med våld att trycka skivan så att den går emot glaset.

    Dubbelhäftande kommer nog synas lång väg.

    tror det är ett mindre problem på kombin då rutan är mer "platt" än på sedanen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    332

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Hmmm Jag jobbar ju på en plast intustri där vi vakuumformar en massa saker i plast. O då även akrylplast som dessa skivor består i. Så med värme kunde du få det till o mjukna så du kunde trycka det närmare. Dock så blir det svåra att få det jämn varmt o sedan ha något stort välvt att trycka med. Fingrarna går inte, då får man bulor i plasten.
    När vi formar akrylplast är vi uppe på runt 190 grader. Men då är ju med plasten så mjuk att den är som tuggummi.
    Tråkigt när man inte blir nöjd är det i alla fall!
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

  16. #56
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    problemet ligger väl i att skivan hålls uppe tack vare trycket i kanterna på skivan, skulle jag trycka skivan de återstående avståndet mot rutan så kommer det inte finnas material för att hålla den på plats då det blir glipor i kanterna.

    Om man ser det till priset så är det väl inte så mycket att orda om, funktionen är ju där, betala 3 gånger priset för samma funktion men något bättre utseende är ju frågan om det är intressant.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #57
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    332

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Jo det är sant! Dock är det lite tråkigt att dem inte bemödar sig med att göra det rätt.
    Lättast hade varit att man stansar ut akrylplasten i rutans form o då lägga till så den räcker. Lägga rutan på en enkel träform klädd i tyg. In med hela klabbet i en ugn i ett par minuter så hade det varit klart. Med rätt passform o allt.
    Har faktiskt funderat på o göra sådana själv. För mina som sitter på nu verkar inte vara helt svarta som dem nya dem säljer nu mer.
    enda problemet är att det blir bäst att man stansar ut rutans form med kniv. Sågar man så vill akryl gärna frasa sig eller hur man nu ska kalla det.
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

  18. #58
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    332

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Tja om jag själv skulle satt in det kanske jag skulle gått på film! Men sakerna satt i när jag köpte bilen. O skrammel har i alla fall inte jag. Men den som satt in dem har nog monterat en hel del extra mothåll eller vad dem där små sakerna nu heter.
    O så är det ju dumt att man inte hissa ned fönsterna bak.
    En stor fördel finns ju dock. Om man nu mot förmodan vill ta bort o sätta dit det igen.
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

  19. #59
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Skramlar inte nått, inte ens om jag drar på max med baslådan, det enda som låter är från barnstolen.

    3800kr fick jag i pris för att tona bilen, då är 1200kr rätt billigt, ger ju iaf 2600kr jag kan göra något annat för, bilen är för övrigt inte värd 100 000kr, knappt 60 är den värd skulle jag säga, köpte den för 2 år sedan och betalade inte ens då 100.

    Ljuset tycker jag är helt perfekt, det enda som jag tycker är illa är att det inte ligger emot helt bra mot bakrutan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #60

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Jag satte in "toning" från Solarplexius förra året i min 9-3 SS och upplever verkligen inget skrammel eller att rutorna sitter dåligt. Ringde upp och frågade om det fanns möjlighet att åka ut till företaget för att få hjälp med monteringen och det var inga problem.
    1000kr tog dom för 5 rutor + montering.

    Det ända negativa jag upplever är att man inte kan köra ner bakrutorna...
    Saab 9-3ss Aero 2.0T -05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •