Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 79

Ämne: Någon som provat Solarplexius?

  1. #21

    Kanon!

    Har just monterat ett kit om 7 delar Solarplexius på min 9-5 SC. Är kanon-nöjd! Blir nog sämre på 9-5 SS, då jag antar att det kan hänga en bit innanför bakrutan.

    Det blir inte exakt likadant som med traditionell toning, men absolut inte sämre, bara annurlunda. Möjligheten att se in i bilen utifrån är i stort sett likamed noll.

    Skulle läst denna tråd innan montering bara, "demontera plastramen runt bakrutan innan montering". Det skulle besparat mig från några repor i plastramen.

    Nu kan hundarna krafsa bäst de vill, utan att det skadar toning eller elbakruta/radioantenn.
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Köpte dessa skivor till min OG93, passar som handen i handsken. Mycket bra resultat. Det enda jag kan gnälla på är att skivorna är EXTREMT lättrepade. Går knappt att montera utan att det blir repigt... så jag tror inte jag kommer att montera bort dessa skivor någon gång, möjligen då bilen ska säljas.
    2007 9-3 Aero 2,8T

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    jag lägger ju hellre en 1000lapp mer och får riktig tonig som är proffstonat.

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    642
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    jag lägger ju hellre en 1000lapp mer och får riktig tonig som är proffstonat.

    mvh // Rasmus
    Tycker det är svårt att hitta ett proffs som tonar för en 1000lapp
    Quality Engineer - Paintshop & Packaging
    Key account member for Aston Martin, Honda, Volvo Cars, Saab

  5. #25
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Judge
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    jag lägger ju hellre en 1000lapp mer och får riktig tonig som är proffstonat.

    mvh // Rasmus
    Tycker det är svårt att hitta ett proffs som tonar för en 1000lapp
    En tusenlapp mer profftoning till 9-5 kombi kan jag ordna för cirka 1900:-
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    33

    Någon med erfarenhet av Solarplexius

    Går i tankarna om att tona, gick i dessa tankar för ett par år sedan med en annan bil som jag hade då, på att köpa just dessa, men gjorde det aldrig, men nu är det dags igen, så jag tänkte höra om nån på forumet hade erfarenheten av dem eller nån ni känner, till saab 9000 eller andra bilamodeller.

    Tacksam för svar

  7. #27
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 737
    Medlem#
    3346
    Har fått mina Solarplexius-grejer idag.
    Ska kolla närmare på dem efter hockeyn...
    All makt åt Thengil!

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Har fått mina Solarplexius-grejer idag.
    Ska kolla närmare på dem efter hockeyn...
    MOnterade mina för någon vecka sedan och är nöjd över resultatet då jag främst ville ha dem som insyns-skydd.

    Ta det försiktigt bara för dem är vansinnigt repkänsliga. Mina bakdörrsrutor ser allt annat än bra ut när jag bara skulle pusta bort dammet...
    9-3 SC 1.9 TiD -07

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 942
    Satt dessa i min bil vid köp i höstas, 3D og9-3. Alltså inga problem med rutor som ej går öppna, men skivan i bakluckan hängde ju ner 1 dm under rutan i en stor båge. Syntes ju egentligen inte, men kändes budget. I övrigt så funkade det väl.... Skramlade en del, och jag rev ur alltihopa och tänkte att det var ju skönt - men det skramlade lika mkt.... Så att det lever och har sig i bilen kan jag inte säga. Såg i alla fall snyggt ut utifrån.

    Men det blir skitigt mellan rutorna så mkt är säkert. Sen vet jag inte om det finns olika mörkhetsgrader - jag rev ur mina för jag såg inte ett jota bak, tom på dagen vart varje backningsmanöver en chansning. Men det är väl en annan tråd det....
    MEDLEM 7032.

  10. #30
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 737
    Medlem#
    3346
    Nu har jag klämt dit alla skivor utom de 2 till bakdörrarna, till de nerhissningsbara rutorna alltså. Vill vänta med dem till senare, kanske inte klämmer dit dem alls.
    Hursomhelst, resultatet är bra. Skramlar inte, man ser inte ett jota in i bilen men något bättre ut...
    Lär bli rejält svalare när man åker hem från jobbet på eftermiddagarna!
    All makt åt Thengil!

  11. #31
    köpte såna till min 9-3ss på prov. blev inte 100% nöjd men men..
    lite dålig passform på bakrutan samt svårt o få den o sitta perf.
    har inga erfarenheter om imma o så då ja nyss monterat men det blir nog proffstoning istället snart så man kan köra ner bakrutor oxå.

  12. #32
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    445
    Har såna på min bil. Man får justera in dom en gång i månaden då dom flyttas lite varje gång man stänger bakluckan/dörrarna. Jag tycker det är OK speciellt då jag plockar av dom när den mörka årstiden kommer.
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    258
    Jag hade det på min svarta 9-3:a runt om. Väldigt mörkt på kvällen. Men satt bra och inget skallrande eller fukt emellan. Tyckte det var en smart grejj eftersom man kan ta bort det och sätta dit det när man vill. Enkelt att göra rent dessutom.[/img]
    9-5 Aero -05 BSR Steg 3

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    299
    Har det på min 9-3a....inget skrammel men under vintern så blev det imma på bakrutan....fick beställa extra lister till bakrutan också för att den skulle sitta fast.

    Billigt är det ju också och sedan kan man plocka bort dem vilket jag definitivt kommer göra till nästa vinter.


    //matte

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    44
    Jag har haft problem med att det immar igen och att sidorutorna till dörarna back släpper och bucktar ut.
    Saab 9-3 SC 06 1.8T 215hk
    Steg 1 BSR.

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    641
    Under sommaren
    Under vinter så immar det på bakrutorna i skåpet.


    En billig och smidig lösning. Men hellre riktig toning.

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västmanland/Västerås
    Inlägg
    381
    bara ett inlägg såhär, jag har solarplexus på min 9-3ss..och det säger jag er, aaaldrig mer. Blir riktig toning för mig till nästa sommar. Plexus skrammlar och bakrutan går inte att få "slimmad" mot rutan, vilket ger en asful tre dimensionell känsla när man ser det utifrån.

    nån som vill köpa? haha

  18. #38

    Någon som provat Solarplexius ?

    Som topic lyder,någon som testat ?
    http://www.solarplexius.se/hem.aspx?...FStYmAod2UmvlA

    Främst intresserad av hur det ser ut innefrån bilen ?

    Tack på förhand!

  19. #39
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 025
    Medlem#
    4706

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    Föräldrarna har haft det i två bilar och det är inte så bra, har en tendens att skramla samt att det är svårt att titta ut genom.

    Skulle satsa på riktig solfilm alla dagar i veckan.

  20. #40

    Re: Någon som provat Solarplexius ?

    okej,det är så illa,vad är prislappen ungefär för en toning av 9-3sc -06 ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •