Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Prisfakta....Trimkit

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    120

    Prisfakta....Trimkit

    Tänkte bara höra om det är någon som vet hur pass mkt Pengar man behöver lägga ut om man köper en Ny t16 Turbo, spridare och programvara plus Montering på tex Speedparts till en 9-3 ss aero -04a? Någon som gjort nått liknande kanske?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Prisfakta....Trimkit

    Det absolut enklaste och bästa sättet borde väl ändå vara att skicka ett mail till de olika leverantörerna och fråga efter prisuppgift på just detta ...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    120

    Re: Prisfakta....Trimkit

    Citat Ursprungligen postat av root
    Det absolut enklaste och bästa sättet borde väl ändå vara att skicka ett mail till de olika leverantörerna och fråga efter prisuppgift på just detta ...
    Men jag tänkte att jag Kanske kunde fått lite snabbare svar här? men tack för upplysningen admin

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    881
    Medlem#
    6272
    Oftast kan man ju få ett ganska bra pris på grejerna om man köper ett färdigt paket från en av trimfirmorna. T.ex har Maptun ett Steg 4 som matchar det du söker. Kostar 31 445:- + mont. Sen vad monteringen ligger på är svårt att säga men kanske i runda slängar 4-4500:-
    Vet faktiskt inte hur lång tid det tar att byta turbo, avgassystem och spridare på en SS

    EDIT: Om du plockar ihop delarna själv så kan du spara några tusenlappar. Jag räknade på att ta avgas och turbo från SP som dessutom lämnar lite rabatt till medlemmar och sedan spridare från Maptun och då slutade kalaset på 21 450:- Men då saknas ju prog. och mont.
    900S -92, 90000 Aero -91, 9-3 SE -00, 9-3 Vector -03

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Arc
    Oftast kan man ju få ett ganska bra pris på grejerna om man köper ett färdigt paket från en av trimfirmorna. T.ex har Maptun ett Steg 4 som matchar det du söker. Kostar 31 445:- + mont. Sen vad monteringen ligger på är svårt att säga men kanske i runda slängar 4-4500:-
    Vet faktiskt inte hur lång tid det tar att byta turbo, avgassystem och spridare på en SS
    OK....Jo stegen har jag klart för mig , fast det är juh det där med monteringen man undra lite över oxå, hur pass mkt det kostar. det är nog ganska svårt för dom att sätta ett "fast" pris, tänkte att kanske någon gjort liknande ingrepp på sin bil här på klubben.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Medlem#
    7220
    Maptun tar 1400 för 1.5hs montering, sen får ni räkna resten själva
    9-3 SE T7 185hk -01
    Är nu: St. 3 @245hk/360nm

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    881
    Medlem#
    6272
    SP har ju fasta priser för mont av sina paket
    900S -92, 90000 Aero -91, 9-3 SE -00, 9-3 Vector -03

Liknande ämnen

  1. Saab trimkit till nyare 9-5
    Av maaaakn i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 18:28
  2. Trimkit till 9-3 SS, håller min växellåda för 300hp!?
    Av hannesw i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2004-11-10, 23:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •