hur många nm pallar orginal kopplingen med på en og 93 aero orginal...
hur många nm pallar orginal kopplingen med på en og 93 aero orginal...
93 aero nu med maptun steg 3
gränsen ligger så mycket som de flesta trimföretagen plockar ut i sina steg3, med ca 30-50 NM marginal eller är de någon som har en anorlunda uppfatning.Ursprungligen postat av ingo76
![]()
Älskad utav många hatad av desto fler
bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
http://www.garaget.org/?car=56564
Min pallade 410nm@4000rpm efter 8500 mil iaf..
Men lägg 400+(+) i vrid runt 2000-2500rpm så ska du se att kopplingen ger sig rätt snart...
/R
Hej, min 9-3 154 hk med klenare koppling grejade i alla fall runt 400 Nm. Jag vet inte exakt hur mycket vrid det var, men säkert 400 Nm i alla fall. Det beror en del på hur programmet i bilen är mappat. Fredrik B på Maptun hade fixat till mitt "steg 3+" program lite så att det inte skulle bli maxvrid redan vid 2000 rpm utan det smög sig på lite försiktigt så toppen kom vid ca 4500 rpm. Vid 2000 rpm laddade den som vanliga steg 3. Det höll bra! Hade man "fetat på" max från början så hade kanske kopplingen inte gillat det, men det märker man ju direkt så att säga och då kan man ju "mappa ner" liteUrsprungligen postat av ingo76
.
Du borde inte behöva oroa dig om det är ett vanligt steg 3 du ska ha.
MVH
Fredrik
9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1
Ja och i mitt fall så var det Rolf Uhr på Nordic Uhr som hade fixat i ordning ett specialprogram med "lite" mer mos än steg3, där inte maxvrid uppnåddes förräns vid 4000 ungefär, det går att mappa lite som man tycker.. Ett steg3 är dock alltid "safe"![]()
/Rydde
Jag har 300hk / 408Nm i en 9-5 2,0t med originalkopplingUrsprungligen postat av AeroRydde
( Rolf på Nordic fixat ) och den håller än. Vridet lite högre upp
än vanligt. gått 11500mil, första 9000milen med steg 1.
Med Aerokoppling och ev. smidda kommer vi mosa på mer vrid.
Mvh
Patrik 319
Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62
Smidda lameller? Fett.Ursprungligen postat av Patrik 319
![]()
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Fasiken Pata du ska alltid vara nästa värst, för inte kommer du att passera Robban, börjar bli orolig nu när du skriver sådana här sakerUrsprungligen postat av KK
![]()
Älskad utav många hatad av desto fler
bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
http://www.garaget.org/?car=56564
Ursprungligen postat av KK
Det kostar att ligga på topp...
Lär bli först med smidda lameller och sinterkolvar.
Pata 319
Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62
Hej !
Ha ha ha, nu har Ni bevisat att ni kör som gamla tanter på söndagsutflykt på väg för o få syndernas förlåtelse...![]()
Akta Er bara så att ni inte får svett på kopplingen.![]()
---------------------------------------------------------------------
Nåväl, över till det allvarligare, 400 Nm är klart i överkant för den "lilla" 228 mm kopplingen. Men, som bevisat, med en snäll körstil så håller den klart skapligt. Kom i håg att det lades ned möda på att uppgradera kopplingen inför lanseringen av Viggen, men sina måttliga 350 Nm.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Apropå koppling till B205R kom jag just på att min kollega bytte två gånger på sin 9-3 Aero M/02 med steg 2 från välkänd firma. Tror att det blev "Viggenkoppling" andra gången.
Den står nere i garaget nu @ ca. 7000 mil.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Tråkigt, han borde kanske köpt en automat iställetUrsprungligen postat av KK
![]()
SBS kan man aldrig förutse i textform på ett forum... Att det inte vart viggenkoppling på stört är ju dessutom väldigt beklagligt
![]()
/Rydde
Kan ju säga att min koppling i min 93 aero rök all världens väg med mitt steg 3... tog väl ett par månader sen vart det dags.
Kör numera med en Sinter med fjädrande centrum och grövre tryckplatta som jag köpte hos Frank på SQR.. Den rekommenderas varmt var ni än köper den...
Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P
Körstil och vridmomentskurva är typ ganska viktigt![]()
![]()
![]()
Dr_Boost! Tack för att ni tog fram en viggenkopplingDen är grym!
/R