Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: köpråd 9-3 Cab..

  1. #1

    köpråd 9-3 Cab..

    hejsan!!

    är ute efter cab nu till sommaren, funderar lite på 9-3 cab, gamla modellen. något speciellt man ska tänka på?

    har hört att cab-ställningen kan va lite sisådär? typ att motorn inte är allt för pålitlig? kan de stämma?

    något annat bra att ha koll på??

    Mvh Joel

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875
    Flyttar (ännu en tråd) till "Verkstäder försäkringar och köpråd".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    ok, sorry

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Väljer du 98-00 med T5-motor är de ju mycket pålitliga. T7 (svart tändkassett) har ju lite sämre rykte men 2.0-motorerna som sitter i 9-3 brukar inte vara lika gnälliga som 2.3orna i 9-5or.
    Cabställningen är _mycket_ pålitligare i 9-3 än ng900 då det är hydraulik i 9-3 medans det är en smärre armé av elmotorer i 900an som skall lira rätt.

    Det som kan vara är ju att cabtaket börjar bli slitet, framförallt runt rutan bak.

    Annars är og9-3 cab en rätt okmplicerad bil att äga enligt min åsikt, jag har kört 2 somrar och är inne på min tredje utan några direkta mankemang, en kass tempgivare är allt, den kostade 200 på saab och sitter finfint till, byts i finkostym på 2 minuter.

    Självklart skall du ju kolla att cabben åker upp och ner utan felmeddelanden i SID:en och att den sluter tätt (kollas i regnväder eller genom tvätt, dock inte med högtryck!!)

    Räkna med många goa mil utan tak

  5. #5
    tackar, jättebra info. kanske ska åka o kolla på en idag..

Liknande ämnen

  1. Köpråd 9-3 -03-> 30-50k
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-01, 18:52
  2. Köpråd max 20'
    Av kimpis i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 20:33
  3. Köpråd OG 9-3
    Av Kimpaaa i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 20:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •