Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Inget ladd i min 9000 2,3t, wg problem??

  1. #1

    Inget ladd i min 9000 2,3t, wg problem??

    Min 9000 2,3t -94 går som en gammal 99, jag kan absolut inget om turbons liv men det känns som att den aldrig bygger nått tryck.
    Jag har bytt vacumslangen till wg, när jag gjorde det så hittade jag ett gem, gissar att detta gem har gjort hål på membranet i vacumklockan?!
    Skulle va tacksam för tips & råd, tycker 9000 ska kännas piggare än 9-5: an det är en 2,0t, men 9-5:an tar nog 9000 med hästlängder.

  2. #2
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: Inget ladd i min 9000 2,3t, wg problem??

    Citat Ursprungligen postat av Wikström
    Min 9000 2,3t -94 går som en gammal 99, jag kan absolut inget om turbons liv men det känns som att den aldrig bygger nått tryck.
    Jag har bytt vacumslangen till wg, när jag gjorde det så hittade jag ett gem, gissar att detta gem har gjort hål på membranet i vacumklockan?!
    Skulle va tacksam för tips & råd, tycker 9000 ska kännas piggare än 9-5: an det är en 2,0t, men 9-5:an tar nog 9000 med hästlängder.
    Hur du skulle lyckats få in ett gem i tryckklockan som skulle haft sönder membranet får du gärna förklara

    Troligare orsat är att armen från tryckklockan hoppat av armen till wastegateklaffen, detta kan du ev ordna ovanifrån bilen om du vet hur turboon ser ut på baksidan annars blir det till att kravla sig in under och kolla.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Kolla över så du inte har en vakumläcka nån stans med.
    Hade de på en bil och då försvann laddtrycket med.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  4. #4
    Gemet satt med "ena benet" i nippeln, tydligen för att strypa på nått sätt....fråga ej varför, jag kan inget...än, men tydligen skulle det ge effekt.
    Men nu är det en ny slang där utan gem, tryckstången verkar sitta som den ska, kan jag prova blåsa i slangen för att få stången att röras och måste jag då blåsa med tryckluft eller duger det att jag agerar kompressor ?

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Citat Ursprungligen postat av Wikström
    Gemet satt med "ena benet" i nippeln, tydligen för att strypa på nått sätt....fråga ej varför, jag kan inget...än, men tydligen skulle det ge effekt.
    Men nu är det en ny slang där utan gem, tryckstången verkar sitta som den ska, kan jag prova blåsa i slangen för att få stången att röras och måste jag då blåsa med tryckluft eller duger det att jag agerar kompressor ?
    Enda sättet är att provköra eller att testa med lite tryck luft.
    Lungorna räcker inte till.
    De finns en slang man kan rycka så man ser om WGn funkar som den ska.
    Men kunde du känna på WG armen om den gick att röra eller va den fast?

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  6. #6
    Enda sättet är att provköra eller att testa med lite tryck luft.
    Lungorna räcker inte till.
    De finns en slang man kan rycka så man ser om WGn funkar som den ska.
    Men kunde du känna på WG armen om den gick att röra eller va den fast?

    MVH

    F


    Den går att röra på och den sitter fast i själva spjället, vilken slang ska jag rycka??

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875
    Cykelpump funkar också bra.

    Ett gem har jag också fortfarande kvar på turbon men då för att låsa fast stången mellan tryckklocka och WG-armen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Inget ladd på 9-3ss
    Av claren i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 01:34
  2. T16 som har brutit vid 4500rpm nu inget ladd
    Av Mr Elvis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 20:26
  3. inget ladd
    Av skorped_aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 16:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •