Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Speedparts torkarblad - hur bra är dom ?

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Speedparts torkarblad - hur bra är dom ?

    Någon som har erfarenheter av Speedparts torkarblad ?
    Vad är det för fabrikat ?

    Dags att byta på 3 bilar...
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Hej!

    Jag har ingen erfarenhet av Speedparts blad, men jag skulle vilja rekomendera Biltemas lite dyrare blad, de som är preparerade med något vattenavvisande medel. Den vattenavvisande hinnan blir ju sämre efter några månader men själva torkarbladen torkar fortfarande mycket bra. Kostar ca 70kr/st till 9000. Så om du har ett Biltema i närheten så tycker jag att det är en bra investering.

    MVH

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Hej!

    Jag har ingen erfarenhet av Speedparts blad, men jag skulle vilja rekomendera Biltemas lite dyrare blad, de som är preparerade med något vattenavvisande medel. Den vattenavvisande hinnan blir ju sämre efter några månader men själva torkarbladen torkar fortfarande mycket bra. Kostar ca 70kr/st till 9000. Så om du har ett Biltema i närheten så tycker jag att det är en bra investering.

    MVH
    23mil kan väl betraktas som nära i Norrland
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Hej!

    Jag har ingen erfarenhet av Speedparts blad, men jag skulle vilja rekomendera Biltemas lite dyrare blad, de som är preparerade med något vattenavvisande medel. Den vattenavvisande hinnan blir ju sämre efter några månader men själva torkarbladen torkar fortfarande mycket bra. Kostar ca 70kr/st till 9000. Så om du har ett Biltema i närheten så tycker jag att det är en bra investering.

    MVH
    23mil kan väl betraktas som nära i Norrland
    Nu blir det väldigt Off Topic men jag tar mig den friheten:

    Om Urban skall blåsa ned till Birsta (Sundsvall) kommer tanten kräva att få följa med och då blir det DYRT. Dessutom skall väl släpvagnen med också "utifall att" och är den ändå med så.....

    Två torkarblad för 69.90:- styck kommer att ge en totalkostnad på minst 3-4000, troligen mer.
    Dessutom kan en hel dags trängsel i stadsmiljö sätta outplånliga spår i själen hos en pojke från Norrlands inland.

    On Topic: När det gäller dessa vattenavvisande torkarblad hos Biltema är de synnerligen prisvärda: Jag brukar byta en gång om året och då har de en hel del kvar att ge.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Nu blir det väldigt Off Topic men jag tar mig den friheten:

    Om Urban skall blåsa ned till Birsta (Sundsvall) kommer tanten kräva att få följa med och då blir det DYRT. Dessutom skall väl släpvagnen med också "utifall att" och är den ändå med så.....

    Två torkarblad för 69.90:- styck kommer att ge en totalkostnad på minst 3-4000, troligen mer.
    Dessutom kan en hel dags trängsel i stadsmiljö sätta outplånliga spår i själen hos en pojke från Norrlands inland.

    On Topic: När det gäller dessa vattenavvisande torkarblad hos Biltema är de synnerligen prisvärda: Jag brukar byta en gång om året och då har de en hel del kvar att ge.
    Nu är det så att tanten åker förbi Birsta utan mig med jämna mellanrum så det blir inte så dyrt för mig, snarare riktigt billigt Hon är faktiskt i trakten denhär veckan. Å så blir hon ju jätteglad när hon får en anledning att besöka Biltema också
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Nu blir det väldigt Off Topic men jag tar mig den friheten:

    Om Urban skall blåsa ned till Birsta (Sundsvall) kommer tanten kräva att få följa med och då blir det DYRT. Dessutom skall väl släpvagnen med också "utifall att" och är den ändå med så.....

    Två torkarblad för 69.90:- styck kommer att ge en totalkostnad på minst 3-4000, troligen mer.
    Dessutom kan en hel dags trängsel i stadsmiljö sätta outplånliga spår i själen hos en pojke från Norrlands inland.

    On Topic: När det gäller dessa vattenavvisande torkarblad hos Biltema är de synnerligen prisvärda: Jag brukar byta en gång om året och då har de en hel del kvar att ge.
    Nu är det så att tanten åker förbi Birsta utan mig med jämna mellanrum så det blir inte så dyrt för mig, snarare riktigt billigt Hon är faktiskt i trakten denhär veckan. Å så blir hon ju jätteglad när hon får en anledning att besöka Biltema också
    Javisst är det konstigt, tjejer riktigt jublar när man skall till Biltema, Swedol, Jula och allt.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Leksand
    Inlägg
    29
    Medlem#
    9374
    Väcker liv i denna gamla tråd då jag inte hittar någon feedback på Speedparts torkarblad i någon annan tråd. Det är Speedparts egna flatblade torkarblad jag undrar om någon testat?

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Leksand
    Inlägg
    29
    Medlem#
    9374
    Citat Ursprungligen postat av bersa Visa inlägg
    Väcker liv i denna gamla tråd då jag inte hittar någon feedback på Speedparts torkarblad i någon annan tråd. Det är Speedparts egna flatblade torkarblad jag undrar om någon testat?
    Jag slog till och köpte två av dessa http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...07/995600.html
    De var ju så billiga med stcs-rabatten så värt att testa tyckte jag.
    Lite produktutvärdering: Kommer i en neutralpåse. Inget märke, men hittade PP Sweden tryckta på de. Väldigt bra och smidigt/lättmonterat snabbfäste.
    Har bara kört två veckor med de, men har hittils fungerat mycket bra, både i höga och låga hastigheter ligger de bra mot rutan och tagit bort både regn och snöblandat utan ränder eller rester.
    Det kommer väl visa sig längre fram vad det är för kvalité på gummit, vad det tycker om salt, spolarvätska m.m...
    Saab 9-5 2,0t Vector Biopower "Hirsch Performance" (2006)
    http://www.garaget.org/Bersa33

  9. #9
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    PP = Pro Parts

  10. #10
    Grundladd supereldares avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Hova
    Inlägg
    203
    Medlem#
    9169
    Varför passar dom bara upp till årsmodell 2007?
    Saab 9-3 -00 Cab b234r
    Saab 9-3 -10 SS Aero 2,0t

  11. #11
    Krokfäste innan 2007, 2008 -> Annat enklare fäste.

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Leksand
    Inlägg
    29
    Medlem#
    9374
    Tack för informationen!

Liknande ämnen

  1. torkarblad 9-5
    Av la_tobbe i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •