Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 51

Ämne: BMW B10 e39 vs 9-5 aero kombi automat 0-100

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457

    BMW B10 e39 vs 9-5 aero kombi automat 0-100

    Brukar ju inte orda så mycket om skåpet men nu måste jag dela med mig lite.
    En bra förvånad BMW förare fick en tung 9-5 kombi hängandes från rödlyset, dessutom med dubbdäck. Han blev så stum att han nästan körde av vägen när han förjäves struttade på in i en kurva i 130.

    Vill bara dela med mig lite och visa att tunga automat skåp visst kan få iväg familjen och full packning på 6,5sek till cruise läget(110) på motorvägen.


    Jaja, BMWn har bättre väghållning blabla kvalitekänsla....
    9-3 aero 2,8XT

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Ha ha... Gött att höra! Vet ju hur min förrförra 9-5 Aero automat gick med klart mindre trim än din ("bara" steg 5)...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Ha ha... Gött att höra! Vet ju hur min förrförra 9-5 Aero automat gick med klart mindre trim än din ("bara" steg 5)...

    Mvh

    KK
    Nu måste man nästan lägga ner fikabrödet och hålla båda händerna på ratten, lite ovant men kul.
    9-3 aero 2,8XT

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av DanneD
    Nu måste man nästan lägga ner fikabrödet och hålla båda händerna på ratten, lite ovant men kul.
    Aj då, låter jobbigt... Men du håller fortfarande kaffekoppen med högern, eller har du börjat använda mugghållaren också?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av DanneD
    Nu måste man nästan lägga ner fikabrödet och hålla båda händerna på ratten, lite ovant men kul.
    Aj då, låter jobbigt... Men du håller fortfarande kaffekoppen med högern, eller har du börjat använda mugghållaren också?

    Mvh

    KK
    Mugghållaren är nog den delen av bilen (lådan inräknat ) som fått stå ut med mest slit.
    9-3 aero 2,8XT

  6. #6
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887
    Måste vara skoj, ungefär som att sno godis från barn

    De blir också snopna varje gång
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  7. #7
    Grattis till ett kul race.

    Vad är det för motor i BMW?
    Är det Alpina?

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457
    Citat Ursprungligen postat av 9-3_aero_ss
    Grattis till ett kul race.

    Vad är det för motor i BMW?
    Är det Alpina?
    Japp Alpina v8 med ca 347-360hk beroende på årgång, tror Alpina uppger siffror lite i underkant.
    9-3 aero 2,8XT

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654
    Kan inte stämma... måste vart en dekaltrimmad 520..

    Om det nu mot förmodan verkligen var en Alpina så gasade han inte fullt, hade stopp i katalysatorn, gammal bensin, igensatt luftfilter...

    På ringen hade du ändå inte haft ngnchans! Sådeså!















    Grattis!

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177
    Frågan är om de inte blir omvänt patetiskt med dessa inlägg och frågan är vilka som är värst Saab eller BMW-ägare.

    Jag kör Saab

    Mvh
    Matte

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008
    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Frågan är om de inte blir omvänt patetiskt med dessa inlägg och frågan är vilka som är värst Saab eller BMW-ägare.

    Jag kör Saab

    Mvh
    Matte
    Tyckte det va ett helt ok inlägg, ingår inte i en saabägares natur att skryta som andra bilägare gör snart får man väl höra att bmw:en hade taskig tändinställning eller nåt annat skylla ifrån sig snack.

    Grattis

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851
    Lite nyfiken är jag allt, håller verkligen Saaben för den effekten?

    Eller måste man lägga ner en förmögenhet på att förstärka det mesta?
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177
    förlåt!

    MvH
    Matte

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Lite nyfiken är jag allt, håller verkligen Saaben för den effekten?

    Eller måste man lägga ner en förmögenhet på att förstärka det mesta?
    Det beror ju på hur man ser det men det ända som har "förstärkts" på den är typ kolvarna annars original motor och låda, samt chassi(ja förutom gula koni bak). Den har gått 15000mil och typ 8000mil trimmad, utan renovering,,,så visst håller det.
    9-3 aero 2,8XT

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kvidinge
    Inlägg
    318
    Citat Ursprungligen postat av DanneD
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Lite nyfiken är jag allt, håller verkligen Saaben för den effekten?

    Eller måste man lägga ner en förmögenhet på att förstärka det mesta?
    Det beror ju på hur man ser det men det ända som har "förstärkts" på den är typ kolvarna annars original motor och låda, samt chassi(ja förutom gula koni bak). Den har gått 15000mil och typ 8000mil trimmad, utan renovering,,,så visst håller det.
    Nu får du skriva en mer detaljerad beskrivning vad du gjort med bilen :-) Man blir ju sugen att slänga i några fler pållar i 9-5an.
    Saab 9-5 Aero Biopower Steg3+

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Saabar och Volvos med mycket effekt är inte så snabba vid race från stillastående. Det ska mycket till innan man torskar, jag har aldrig gjort det ännu vid ett vanligt streetrace med min M.

    Alpinan har dock ingen diffbroms och automat så den är väl heller inte så startsnabb.

  17. #17
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Sen har ju B10 inget med bmw att göra eftersom Alpina är ett eget bilmärke sen mitten av 80

    Jaja besserrervissererr
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Saabar och Volvos med mycket effekt är inte så snabba vid race från stillastående. Det ska mycket till innan man torskar, jag har aldrig gjort det ännu vid ett vanligt streetrace med min M.
    Du har nog aldrig kört mot en vässad 9-5 automat...
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Saabar och Volvos med mycket effekt är inte så snabba vid race från stillastående. Det ska mycket till innan man torskar, jag har aldrig gjort det ännu vid ett vanligt streetrace med min M.

    Alpinan har dock ingen diffbroms och automat så den är väl heller inte så startsnabb.
    Jag torskar garanterat mot en z3m 0-100 men det är ju inte så konstigt när den väger typ 3gram, skulle jag få lätta 1 ton så blir det andra bullar. Du måste ju jämföra mot bågar om det ska vara rättvist eller någon annan tjejbil
    9-3 aero 2,8XT

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851
    Citat Ursprungligen postat av DanneD
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Lite nyfiken är jag allt, håller verkligen Saaben för den effekten?

    Eller måste man lägga ner en förmögenhet på att förstärka det mesta?
    Det beror ju på hur man ser det men det ända som har "förstärkts" på den är typ kolvarna annars original motor och låda, samt chassi(ja förutom gula koni bak). Den har gått 15000mil och typ 8000mil trimmad, utan renovering,,,så visst håller det.
    Vad är automaten specad för? 500Nm är ju inte särskilt mycket egentligen, men med tanke på hur dålig automatlådan känns original så blir man lite tveksam ibland
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 kombi Aero automat 00 tickande ljud
    Av SaabAero95 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 14:59
  2. köpråd saab 9-5 turbo/aero sedan/kombi automat 03->
    Av KingDingeLing i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 11:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •