Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dahlhems kolvar?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 097

    Dahlhems kolvar?

    Hej!

    Jag har en liten fråga: har någon av er använt sig av Dahlhems kolvar? Jag tänkte borra upp blocket så storleken är inte något problem, men Dahlhems kolvar har tyvärr 22mm kolvbult, och SAAB har 24mm kolvbult.

    går det att lösa på något sätt eller måste man skaffa customstakar om man vill byta till 22mm kolvbult?

    Tack!
    Signatur...

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Det går med andra bussningar.
    Eventuellt borra upp kolvbultshålen.
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 448

    Re: Dahlhems kolvar?

    Citat Ursprungligen postat av beepbeep
    Hej!

    Jag har en liten fråga: har någon av er använt sig av Dahlhems kolvar? Jag tänkte borra upp blocket så storleken är inte något problem, men Dahlhems kolvar har tyvärr 22mm kolvbult, och SAAB har 24mm kolvbult.

    går det att lösa på något sätt eller måste man skaffa customstakar om man vill byta till 22mm kolvbult?

    Tack!

    Har du tänkt att använda dessa Dahlhemskolvar (de billiga smidda) i SAABmotorn till erat Porsche-projekt?


    Detta avråder jag å det bestämdaste. Dessa kolvar är för dessa ändamålen rena skiten, och är som pappmuggar i jämförelse med de gjutna originalkolvarna.

    Jag har egna erfarenheter av dessa kolvar, och de sprack allihopa och en blev det ett stort hål i av förbränningstrycket. Inga smältskador.




    Man får vad man betalar för......


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 097


    Det där såg inte bra ut...det får bli Ross-kolvar ändå. Jag hade onda aningar när jag såg priset iofs. men var tvungen att kolla. Naturligtvis får man vad man betalar för. Får man fråga vilken applikation du använde dina Dahlhemskolvar i?
    Signatur...

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 448
    Citat Ursprungligen postat av beepbeep


    Det där såg inte bra ut...det får bli Ross-kolvar ändå. Jag hade onda aningar när jag såg priset iofs. men var tvungen att kolla. Naturligtvis får man vad man betalar för. Får man fråga vilken applikation du använde dina Dahlhemskolvar i?

    I min gamla 900 -82'a, den med 2,4 16V H-block (82-93) T5-konverterad. Bromsad till 245 D-hk och 450 Nm.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. kolvar på og 900
    Av tjomme_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-18, 14:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •