Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Trasig antenn - vad gör man åt det?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    218

    Trasig antenn - vad gör man åt det?

    Hejsan,

    höll på med bilen lite igår och passade på kolla antennen, för den är död. Anledningen var nog en spricka i den svarta plastbiten som sitter utanpå, så att vatten kom ner i den - antennen har frysit fast i vintras, så när den försökte tryckas ut blev det problem.

    Har varit inne och kollat kablarna - hittade en strömkabel med en röd och en röd kabel, som verkar förse motorn med ström. Den röda har jag 12V på, jämt, den gröna verkar inte göra särskild mycket. Men jag vet inte vad den ska ha och när precis. Slår jag på radion hör jag inget i alla fall, dvs lilla motorn går inte. Trasig motor?

    Vad är enklast, byta delar eller köpa ny (begagnad) antenn på skroten, komplett med motor och allt? Visserligen inte det viktigaste del av bilen, men tråkigt när det inte funkar ändå.


    Sedan en till fråga: hittade en 'plastpåse' med något slags dämpningsmaterial eller dyllikt där i utrymmet med. Den hade lite hål i (kanske inte meningen, såg ut som plasten hade rivits lite) och det fanns en del fukt där inne. Tänkte först att det var något fuktabsorber, men sedan att det kanske mest är ljuddämpning eller så? Fukt borde inte komma dit men det är nog troligtvis pga sprickan vid antennen?

    Tacksamt för svar!

    Mvh
    //Joris
    ------------------ Nya PÄRLAN ------------------
    Saab 9-5 Aero -00

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615
    Låter ju som bränd elmotor, lättaste är nog att kolla skroten efter en bättre begagnad.

Liknande ämnen

  1. El antenn
    Av Alexus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 02:45
  2. El-antenn og9-3
    Av jozef i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 21:06
  3. el-antenn
    Av daniel_lid i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 14:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •