Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Låsfunktionen på bagageluckan. og900cab

  1. #1
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Låsfunktionen på bagageluckan. og900cab

    Är lite osäker på om jag fått det att fungera på rätt sätt så om någon kan konfirmera att det är som det ska vara så vore jag glad.

    Så här är det på min 900 cab -93 nu:
    - När centrallåset är låst så går det inte att öppna bagageluckan med nyckel hur mycket man än vrider i bagageluckelåset och drar i handtaget.
    - När centrallåset är upplåst så går det endast att öppna luckan om låset vrids och hålls medurs 90' och handtaget dras.

    Så på det sättet det är nu så krävs det att man stänger av bilen, låter centrallåset vara upplåst och använder bilnyckeln för att öppna bagagen. Känns väldigt amerikanskt på något sätt. Är det likadant på era cabrioleter?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    NÖ Skåne
    Inlägg
    724
    Medlem#
    3309
    Tror inte det är så på min från -87, funkar nog som på alla andra bilar, dvs låser och låser upp med c-låset.

    Men jag har för mig att det finns ett låst läge på sedanerna samt ett läge för funktion med clåset dock är jag inte hundra på detta.
    #3309 Andreas "Dea" Persson
    900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09

  3. #3
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770
    När nyckeln står kl 9 styrs låset av centrallåset, när nyckeln står kl 12 är det bakluckan låst oavsett centrallåset och vid ett fjädrande läge kl 2 kan du öppna en centrallåst baklucka och du samtidigt trycker på knappen.

    Jag har haft samma problem efter att ha gjort nånting med låset. Har för mig att jag löste det genom att vända på skarvkontakten vid centrallåsmotorn i bakluckan för motorn fick omvända signaler och gick åt fel håll.

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Får tacka för svaren hittills dea och benny.

    Har innan jag fick dessa funderingar haft ur hela låset med låsmotor och allt och det som jag tror kan ha hamnat fel, om något nu är fel, är styrstången från centrallåsmotorn. På något sätt hamnade den väldigt fel vid första försöket och luckan gick inte att låsa upp alls oberoende på hur nyckel eller centrallås stod. Som tur var så stängde jag aldrig luckan. (Finns ju öppning inneifrån i bagageluckan men en cab kan ju inte fälla sätet. Omöjligt att komma in?)

    benny900 - Har för mig att det du beskriver är så jag hade det innan. Blir till att kolla extra noga igen och se om jag kan hitta vad som sitter fel. Gissar på styrstången igen. Något är fel tror jag iallafall då jag fick vända på kontakterna för att överhuvudtaget kunna öppna luckan.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Rädda og900Cab T16
    Av Gunnervik i forum Projekt
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2015-06-05, 09:54
  2. Tidiga og900cab
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 02:51
  3. Långresa og900Cab...
    Av TurboCab i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:55
  4. Rostskydd på OG900Cab
    Av gbg i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 13:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •